fredag 7 oktober 2016

Rätt arg faktiskt.

Har efter i fredags haft ont i ett knä från och till. I går skulle det ridas. Fick en häst jag trivs med och hade sett fram emot detta. Ut i skogen och sitta i tvåpunkts sits. Fungerade i ett par uppförsbackar, sen kom den mest brännande smärta från insidan av knäet... Fan!
Vilade ett par minuter och försökte igen, kunde inte skänkla hästen heller med vänster ben för att det gjorde för ont. Fick helt enkelt stå i mitten av ridhuset sista kvarten och titta på när de andra red. Vågar inte belasta mer, kanske är det bara en inflammation som läker på en vecka? Och då är det dumt och provocera så man måste vila längre. Men jag blir så trött, jag gillar inte att något stoppar mig. Och det gör de här inflammationerna när de dyker upp. Jag är glad att jag iaf kan gå och kommer klara att jobba. Stillhet tror jag inte ett dugg på, jag mår bra att vara i rörelse. Jag har heller ingen vilosmärta och det är jag tacksam för.

Så i dag ska jag åka och fylla kylskåpet, ska jobba hela helgen och kommer inte hinna då. Ska även försöka plantera lite nere i lillhuset. Gropen är kvar, jag var där i går och fick parkera hos grannen och bära ner saker. Och matten kan jag ju gå igenom lite. Nu börjar det bli rotigt med ekvationer, roten ur, geometri och alla de sakerna i hop....
Nej nu ska jag försöka få tag på min sjukgymnast och höra vad hon tycker att vi ska göra med detta knä. Antagligen träna benmuskler och det gör jag gärna. Vill ju kunna fortsätta rida och som sagt har man bara ett ben som går att avvända så blir det svårt att rida.

Snodde och jag kollade på serier i går när vi drack kaffe <3
  BloggerImage

Sen fick jag ont i rava och la mig i soffan. Då somnade han,
mitt i Madagaskar 3. Märklig katt. Jag åkte till stan och
fikade med Madde då.
BloggerImage
Inte helt lätt att ta kort på detta. Men det var en vacker kväll.
BloggerImage


Symfoni tog sig en liten lur när vi skulle hälsa..
BloggerImage



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar