onsdag 2 november 2016

Då var oktober gjord!

Det är jag glad för. En mörk månad är överstökad, två kvar. FruttPrutt har repat sig i från vad det nu var som gjorde honom sjuk. Veterinärerna tycker inte att vi behöver komma. Är han pigg, glad, äter och är som vanligt så är det bra nog. Då slipper man åka till doktorn.
Jag är glad att han är sig lik igen. Han var precis här nyss på köksbordet och vevade omkull mitt yoghurtglas...
Mattias har hunnit fyllt år och då åkte vi till Häll och hamnade i köttkoma. Det är samma sak varje gång. Man kan inte sluta äta. Detta med att räkna matte går jämt dretvägen, jag är en riktig struts när det gäller det. Vi har prov på tisdag och jag är inte förberedd. Ska sätta mig och panikräkna lite nu på förmiddagen. Att det ska vara så svårt att ta tag i detta!!!Jag blir galen på mig själv.

I eftermiddag ska jag och jobba på 79:an. Blev inringd för några dagar sedan, då hade de 20 patienter och behövde få in folk på studs som hon skrev Linda (bokaren) Jag var ändå vaken så jag slängde mig i väg. Jädrar vilken dag! Vi sprang väl omkring i stort sett hela tiden. Ut med patienter, in med nya, i väg på undersökningar, välkommen tillbaka, nu ärre mat, här kommer insulin, hur mår du, försök att äta lite mera, tvätta sängar, köra tvätt och sopsäckar, in med KAD, ut med KAD, hålla handen, skratta, lyssna, rond, rapport osv. Jag hade inga egna människor utan skulle flyta över hela avdelningen, hjälpa de andra uskorna när de behövde. Fast jag är väl galen, jag tyckte det var en bra och framförallt lärorik dag.
Efter jobbet gick jag ner till Mia på sjukgymnastiken och tränade. Hon började skratta när hon såg mej, och frågade om det varit en tuff dag på 79:an. Jag sov nog redan när jag gick därifrån sa jag :)
All "vanlig" träning gick rätt bra, men balansträningen gick åt pipsvängen. Antagligen för att man var så trött i hövve. Den dagen somnade jag och sov för natten innan nyheterna började kl 18.


I går tog jag mej en sväng till Nerstugenvägen efter träningen. Där hade Salle gjort fläskpannkaka <3
Jag åt en massa och sen det som blev kvar på Ida och Hannas tallrikar också. Jag älskar fläskpannkaka!!!!Sen låg vi rätt ut hela högen och drack té och tittade på tv. Hanna och Ida gjorde en film som vi fick se, den var väldigt rolig!De är så sköna de barnen. De stack i väg ut och skulle åka bob, men kom snart in och kunde konstatera att det nog behövdes lite snö. I går var en riktigt bra dag. Jag och Mattias var upp en snabbsväng till Ähhva så att hon fick en ny gravlykta och så städade vi lite hos henne. Jag tror inte jag åker upp till helgen. Det är för jobbigt. Men nu är det fint där för de som går dit.Nej , jag får väl ta tag i lite matte innan det ska göras mat och man ska åka och jobba..



som jag åt...Och tänkte inte nöe på konsekvenserna :)
BloggerImage


Skickade efter paket. Arga farbrorn tog nog hand om det..
BloggerImage


Getefina skor med get på var det i.
BloggerImage



Hur mycket pengar har man köpt sånt här för då??
BloggerImage


Så här låg han inbäddad när jag fick ge mig ut i skitvädret
i går.
BloggerImage


Busan kom och la sig på mina ben.Snacka om kvalitetstid.
BloggerImage


Och när jag låg där så fick jag kort från mina andra två favvotjejer <3
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar