tisdag 25 oktober 2016

Halsont

Orkade inte komma i väg på matten i dag pga av halsont. Så nu är det bara att åka till Anc och vara med på räknestugan de dagarna som de är...Tråkigt, men jag kände att med den halsen och den huvudvärken så orkade jag helt enkelt inte.
Var och hälsade på familjen Olsson i torsdags. Fick god  mat och pussa på Rut-Tut <3
Efter det så åkte jag till stallet och red. Men det fungerar inte så bra när man jobbat hela dagen,tränat på sjukgymnastiken, haft ett annat jobb ett par timmar, min sjukdom och sen försöka hålla fokus på en ridlektion. Jag var för trött. När jag skulle gå in med Jameson så var jag så trött så jag mådde illa.
Man lär så länge man lever.
Helgen har gått i jobb, träning, en sväng till Sunne och när jag åkte därifrån så låg den första snön på fryksdalshöjden.

Den här veckan startade i full fart med en dagtur på 79:an. Har inte varit där på länge, så det var riktigt roligt att träffa personal och stå och klia sig i huvudet och fundera på om man hunnit/kommit i håg allt som skulle vara gjort. Direkt efter var det dags för en av veckans träningspass på sjukgymnastiken och sedan i väg på ett par timmars annat jobb. Gissa om jag var nöjd när jag till slut fick äta tacorester, duscha och lägga Snidde på magen och se på tv. Tror alla här sov innan 22.
Kanske inte så konstigt att man sov till 10 i dag..
I kväll fick det bli en tur på 76:an. Linda hörde av sig för en stund sen.Bara att proppa i sig alvedon och dra i väg.. Märkligt att man gör så när det gäller jobb, men inte matte, hehe.

I morgon fyller Mattias 38. Då ville han på Häll och äta mat. Den kan jag gå med på! Han ville inte ha något kalas, så brukar det vara. Men han ville göra nåt med mig, och då valde han Häll :) Klok make tycker jag nog. Jag förstår om han inte vill ha kalas, men tyvärr gör inte alla det. Väldigt märkligt att om en människa inte vill något, så ska en del ändå försöka tvinga sig på. Då kan man undra för vems skull saken ska göras.


I kväll innan jag ska sova ska jag lyssna på nya Keplerboken! Jag har väntat som f-n på den, så i natt kommer man väl inte kunna sova.Såg även att det snart kommer en ny bok med "Bert". Jag har verkligen ett bredd spann på böcker. Allt i från Sune, Bert till värsta mordböckerna.


Rolig bild.
 BloggerImage


Denna katt...
BloggerImage


Här har man inget privatliv iaf
BloggerImage


Mattias skickade kort när jag var på jobbet en kväll :)
BloggerImage


Så jag..
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar