måndag 19 september 2016

Prov nr 1 i matematik...

I morgon är det dags för det första provet i matte. Och som vanligt har jag fått så galet mycket gjort veckan innan...Fast jag har kollat lite i boken, men inte så mycket som jag borde. Jag har jobbat, ridit, varit på Årjängsmarten med Jennifer och Mattias och en massa annat har "råkat" komma i mellan.

Nu sitter man där igen och har lite småvärk i magen inför prov. Men jag får väl hoppas på tur, läsa frågorna ordentligt och sitta tiden ut i morgon. Jag är verkligen dålig på att intressera mig för matte. Fast det är lugnt, jag kan ju lite andra saker bättre. Jag får sikta på att bli godkänd helt enkelt.

I Årjäng var det riktigt trevligt! Jag fick ju umgås med en av de jag håller kärast och den jag är gift med. Solen sken och jag åt kebabrulle redan strax efter klockan 9 på morgonen. Träffade Eva, Biggan och en fd klasskompis som tyvärr haft otur och fått en älg på huven. Men det hade gått bra, skönt!
Jag kan inte nog uttrycka min skräck för dessa enorma djur som kommer i raketfart från skogen.
En del har fobi för spindlar, jag har fobi när det gäller älgar.

På jobbet ska det bli lite ändring igen. Skräll! Nu ska vi lägga 10-veckors schema som sen ska gå efter. Jag har inte en aning om hur man ska lägga för att det ska bli bra. Men jag la mitt i dag så är det gjort. Det var tydligen grönt ljus från mina arbetskompisar att fortsätta jobba så mycket helg som jag gör, så jag fortsätter med det. Sedan en hel del kvällar. Detta med att gå upp på morgonen är inte min starka sida. Mycket tack vare min sjukdom. Men vi får se, det är många man måste tänka på och visa hänsyn. Jag har det ju ganska "enkelt" då jag inte har barn. Hoppas, hoppas jag får behålla mina lediga torsdagar så att jag och min vän kan fortsätta rida. Och att jag får denna matten gjord på tisdagar, sen får det bli som det blir.
Hur det än är så blir det nog svårt att få alla i gruppen nöjda, vi är så himla många.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar