torsdag 15 september 2016

Måndagsvila.

Efter att ha jobbat som en galning och lite till tog jag och Snidde en heldag i sängen. Vila är viktigt för mig, vaknade dessutom med huvudvärken från helvete så det var inte så svårt att krypa tillbaka i sängen efter frukost. Så klart blev jag rätt uttråkad efter ett tag och det fick ju denna stackars katten veta. Till slut satte han sig upp och gav mig "onda ögat". Det innebär att om jag inte slutar prata och väcka honom så går han och lägger sig någon annanstans.

Ännu en mattelektion är gjort och det första provet närmar sig. Efter matten åkte jag hem till Christoffer, Lina och Dante. Jösses, han går ju redan den lilla pruttgurkan <3 Och så vacker han är!!! Och rasen i mellan åt, hahaha!!! Han tyckte nog mamma var bra tråkig när han varken fick leka med ugnen eller tändaren som låg på fläkten. Han är på farta precis hela tiden. Påminner om hur man hade det för 3 år sedan. Inte en lugn stund, inte en enda vilopaus på hela dagen :)

Lina var även snäll och lånade ut en bok som jag ska låsa lite i. Det kommer garanterat hjälpa mig när jag jobbar på sjukhuset. De flesta sjukdomar och sjukdomstillstånd står och sägs på latin, och det är jag inte så bra på än. En del sitter ju sedan gammalt, men det är att en del som man inte förstår. Nu har ju 79:an makalöst bra personal som gärna svarar på frågor, men för att bli ytterligare lite säkrare och förstå sammanhanget mellan dessa patienter man vårdar och deras sjukdomar så är det bara att köra ner näsan i boken och läsa på :)
Och det är så himla intressant, så till skillnad från matten så ska nog denna boken vara genomplöjd om max en vecka.

I dag jobbar jag 7-13, ska direkt hem och sova någon timme när jag slutar. För den här natten har iaf varit misääääär!!!Sov dåligt fram till 3, sen gav jag upp! Men nu ser jag att klockan minsann rör på sig fort som fan, dags att borsta tänder och dra till jobbet ❤️ 


BloggerImage



BloggerImage



BloggerImage



BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar