söndag 12 juni 2016

Hemma igen!

Jag kan ha slagit mitt rekord när det gäller att se spelningar i år.Att vara nykter ett par dagar har sina fördelar.Jag tror jag hann med 14 band om jag inte minns fel.
De bästa var (inte helt oväntat) Queen, Raised Fist, Tribulation, Anthrax, Uncle Acid and the deadbeats och The Winery dogs.
Men det var mycket sorg som stundtals präglade festivalen.Jag är säkert väldigt känsligt också just där nere.
När vi såg Queen så dök så klart Freddy upp lite då och då på bildskärmarna, Raised Fist hade förlorat en kär vän.Han hade gått bort strax innan hans barn föddes och sedan hade vi den oannonserade hyllningen till Lemmy Killmister.Twisted Sister tillägnade sin låt "The Price" till sin avlidna trummis A.J.
Efter Anthrax hade spelat så blåste dom på Motörhead på storbildsdukarna.Man vart helt tagen.De körde en skränig låt åt helvete för högt så klart och det sista Lemmy sa var "Dont fuckin forget us!"
Suck,denna döden..
Men kvällen slutade välldans bra då maken dök upp och spenderade sista natten på festivalen❤️
En tanke går även till Mia och hennes många nära och kära.5 år har gått❤️

   Lordi.Inte så bra,men underhållande.


    Rock Stage var omdöpt efter Lemmy

    Hann med lite Fearless.De spelade 
    samtidigt som Queen...

   Usel bild på ingen i Queen😂

    StigWilliam kom på besök.

    Glenn Hughes.Han hade en del krav.
   Bland annat att vi inte fick ta kort 
    på honom...

   Tomas Wassberg var på Udo

    Oj vad Anthrax var bra!Massa 
    gammalt körde dom.En guldsetlist!

   På nåt värdshus på väg hem.Jag blev 
    rädd.Älgar är lite av en fobi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar