tisdag 3 november 2015

November

Nu är november här och det är plusgrader. I går var det riktigt varmt och solen sken..Märkligt.Men jag är glad så länge det inte är halkigt.Då slipper man vinterdäck, jackor och sladda omkring åt alla håll när man ska ut och jobba.Har varit på Tapeten och jobbat en kväll, det va sköjj!Det finns en del katter där :) Önskar att fler gamla/sjuka kunde få möjlighet att ha djur.
Gjorde en kväll på Solberga också, med Sara,hennes mamma och min O. Ja, skratta får en iallafall!
Var inom hos min ssk på fredagen och bad om smärtstillande med lite mer drag i än det jag har nu. Känns lite som magen fräter sönder lite grann av det jag äter nu.Ligger och snurrar i sängen på nätterna, svär och suckar.Inte kul alls.

Jag kan inte ösa nog med tacksamhet och beröm över Carin (ssk medicin) som tog sig tid att lyssna, jaga läkare och till slut 5 i fyra en fredag ringde och sa att jag kunde åka till Apoteket.Tack vare henne så har man sovit som en stock sista nätterna och humöret rätar omedelbart på sig och motivationen stiger. Att vila lite från smärtan har varit skönt.

Vi åkte upp till Sunne på fredagen och fixade lite på graven, tände ljus och åt lyxmiddag på Sibylla:) Måste dit med lite granris, men det är så varmt ute än så den blomma som sitter i mitten på graven lever än.Synd och bara rycka upp för att det är november.Det är iaf skönt att den här helgen är över.Den är jobbig, för många.
I dag blir det plugg.Lika bra att börja med insändningsuppgiften så den är klar.Hussa ringde och det finns möjlighet till en del jobb, då är det gött att inte ha både jobb och skola samtidigt.
På torsdag ska vi in på ANC och avsluta den kursen vi håller på med nu och påbörja akutsjukvården.Ska bli så himla roligt!!!
Det ska jag verkligen gräva ner mig i.Sista kursen i utbildningen, helt sinnes!Det har gått så himla fort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar