fredag 13 november 2015

Schema

Jobbade i förrgår på Innerstan med Madde och Camilla. En trevlig kväll, men jag tror minsann att det börjar kyla på nu.Kände det i går. Jag hatar ju och ha jacka på mig och får nog motvilligt börja använda den nu..
Det är själva rörelsen i axlarna som är slitsam när man ska ha på sig jackan.Och jobbar man i hemvården får man ta av sig och sätta på sig väldigt många gånger. Jag vet inte om jag är knäpp,men nu var jag inne på Korpralen och jobbade igen och man känner sig inte ensam där.Det känns som om det är nån som går bakom, när man vänder sig om så är ingen där...
Inte otrevlig, utan det känns mer som att man har lite sällskap bara.Konstigt.

Var inne och skrev av schemat för november och december.Hussa har gjort ett väldigt bra schema med många kvällar så jag är nöjd.Jul får jag fira på Höglunda, men det är inte helt fel.Många goa människor som jobbar där.Sen tycker jag det är mysig att jobba på julen.Och det känns mer viktigt att de som har barn får vara lediga. Mina "barn" vet ju inte ens att det är jul,hahaha :) De är mest förvirrade över att morsan tar in ett träd i vardagsrummet och hänger massa leksaker i det.
I år är det första gången Frutt får se en julgran.Undrar vad som kommer hända...Han är ju ganska snäll.
Tänk om Jennifer och Tobias ska ha in en gran!Hahahaha!!!Det kommer sluta i katastrof!Tror inte lilla Tut-Rut kommer klara att inte riva den.Hon är lite mer vild hon är Frutten.
Snidde älskar och ligga under granen och sova, så han behöver man inte oroa sig för.

Var en sväng till Karlstad i går.Gött och komma hemifrån en sväng och äta på Max är ju aldrig fel:)
Men vi var inte där så länge, jag vart trött och ville hem till katten.Och väl där dök jag i den lilla godispåsen på ett kilo och tittade på tv.Somnade nog innan 21.Hjälp, en är som en gammel kärring!
Har påbörjat kursen i akutsjukvård och det är då fan ingen lek....Jisses!En massa centrala begrepp som man ska fixa och väva in på ett snyggt och förståeligt sätt i svaren på frågorna.Sen är det så klart bra  om man kommer i håg vad dessa latinska namn betyder.Ja,ja en får göra sitt bästa.Då får man vara nöjd.Men ska varje uppgift bli på 5-6 sidor så är det nog bara att fortsätta med nästa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar