måndag 26 oktober 2015

Lite mer fart.

Gav upp, gav med mig och accepterade läget. Mot Apoteket och hämtade ut kortisontabletterna. Var hos Ing-Marie på medicin och fick rätt dos.Gillar inte att äta kortison, men jag orkar inte mer smärta mer.Jag vill även kunna röra mig lite grann.
När man funderar på att ligga i sängen hela dagen i stället, för att det gör för ont att gå upp, då är det mer än dags att söka hjälp...
Nu går det lite lättare.Vi var i väg till Karlstad i fredags, man blir pigg av kortison...Men man ska vila.Tänkte att om vi åker dit så sitter jag i alla fall still ett par timmar i bilen.Det vart en härlig dag!Ut och se sig om, njuta av solen, mat på Max, fika på Bergvik och lite titt in i de nya butikerna.Det var en väldig lyx att kunna gå någorlunda normalt.

Sen var det dags för kalas på lördagen, Mattias fyllde.Jag fick dock avbryta och gå upp och vila med min trogne kattvän <3
Söndag bar det i väg in till Höglunda och några timmars arbete.Gött och byta miljö, träffa arbetskompisar och de man jobbar hos.Träffade en galet go katt också som promt skulle in i samma trapphus som Niklas och Sara bor. Jag ringde och beskrev katten för Niklas och han bekräftade att denna lille herre minsann talade sanning.Han bodde våningen under dem, bara att ringa på dörren så var katten hemma igen <3 Slapp man fundera på det.Det finns så galet många katter där jag jobbar, och jag sviiir ihjäl mej  när jag ser dem.

I morse blev det bokat en styck galen båtresa...Mot Åbo tror jag det bär.CloseUp kör kryssning med b.la Turbonegro, Kvelertak, Entombed A.D och lite annat gött.Detta ville jag ju i väg på.Kan sluta precis hur som helst.Mycke känt folk ska med :) Det är inte för än i mars, så det finns tid att blir lite bättre ,starkare och piggare!
Jag ska åka med Annelie, Jerry och hans syster. Har inte åkt båt sedan jag och Ähhva åkte nån kryssning som Sweden Rock ordnade.Det var roligt som fan!Hamnade i en hytt med en väldigt trevlig människa, han jobbade "lite grann" med musik, var i från Göteborg..

Satt och "fylletjatade" med honom och efter en stund så hörde jag lillebror svära och glutta in i varje hytt och grönnade på om någon sett en rödhårig galen tjej från Värmland.Sen hörde jag Ähhva: "Ähhllissss!!!!Hörrt ärru???Nu har jag taApp bort däjj igen!!!!"
Då stack jag ut hövve och veva i armen.Glömmer aldrig blicken på Danne, hahahaha!!!! Han sa  strängt: "Ähhllis!Nu går vi!Schluuut och prat mä honom,du ska inte störa,kom nu"

Jag förstod inget.Grabben i hytten sa vänligt att jag inte störde, kramade om mig och sa hej då.
När vi kom i väg en bit så berättade Danne att denna vänliga man tydligen var bassist i InFlames...
Och då sa jag: InFlames??Från Göteborg?Som i kaboom kaboom!!??? (De använder sig av mycket pyroteknik på scenen.)
Då säger Danne: "Ja Ähhlis, precis som i ditt hövve, KABOOM; KABOOM!!!



    Rätt ut i söffa!

   Grabbarna fick resten av tårtan
  

   

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar