tisdag 14 juli 2015

Whohoo!Jag fick också semester!

Jag fick banne mäjj nästan en hel veckas semester!Slutade kl 13 i dag och ska inte jobba för än på måndag kl 7.Som jag ska lata mig och ha det bra.Gick till Tomayass och Jennifer direkt efter jobbet och dränkte deras lille TutRut <3 med pussar och diverse annat pill och kli.Man kan inte ge f-n i henne.Hon är så bedårande och go.
Hon är även rätt rolig för när vi satt inne så satt hon på balkongen.Då vart matte orolig för getingar och hennes febrila ätande på blommorna så jag föreslog att vi skulle gå ut och va med henne.
Då gick hon in...
Så typiskt katter. Hur som helst det var gott för hjärtat också och träffa Jennifer.Det är svårare nu och bara spontant umgås när man jobbar mycket.Vi skulle ha njutit mer när vi pluggade bägge två,då fanns det minsann tid för mingel.

Har äntligen fått tummen ur och frågat chefen om jag får ränne med två av våra sköterskor ett par dagar och se hur de jobbar.Jag vill det gärna, jag vet nu att jag ska läsa vidare efter att jag slutat.
Fast jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska läsa och nu när jag får chansen och hänga med dom ett par dagar så tar jag ju såklart den.All kunskap är värdefull och jag kommer garanterat ha nytta av detta.
Utbildningen i Båstad är jag också sugen på.Den verkar vara en utbildning som jag känner att jag skulle kunna klara av.Av någon anledning blir jag rädd när jag tänker på att gå en utbildning till sköterska.Förmodligen är det väl självförtroendet som sviktar.Att jag inte tror att jag skulle klara utbildningen.Det administra arbetet som krävs skrämmer mig lite också. Men nu ska jag se hur själva arbetet går till.Då kanske jag ändrar mig.Ibland behöver man "smaka" lite på själva jobbet för att ta steget.
Jag tycker väldigt mycket om att jobba som jag gör nu, så det är inte därför jag vill läsa vidare.Jag vill helt enkelt lära mig mer.Människans kropp och psyke är intressanta saker.Ju mer man lär sig desto mer vill man förstå.Man vill veta varför det blir som det blir, hur man förebygger, hjälper,stöttar och ordnar det till det bästa för den sjuka.

Nackdelen med Båstad är att utbildningen är i just Båstad.Man behöver åka dit en gång i månaden och stanna en vecka, det tar mycket tid och kostar mycket pengar.Men jag ska kolla runt och se om utbildningen finns närmare eller om det finns liknande.

Nu ska jag återgå till säng och tv <3 men först vill jag skicka en tanke till min lillasyster och hennes man.Det som hänt er i sjukvården tror man på riktigt aldrig ska kunna hända.Jag blev så glad först,men sen var det som att få en stor käftsmäll från helvetet!
Jag vet hur ni känt när det gäller detta, och jag blir alldeles varm när jag ser hur ni tänker.Just därför kommer ni komma dit som ni så gärna vill.Finns inget som kan stoppa er <3



   I lördags var vi även på Sandras 
    20-års kalas.Hennes mamma hade 
   gjort tårta.Den var underbar!

    Denize fick bilen servad av pappsen 
    och Mattias.

    Här är ho ❤️ Rut!
 
    Lelle långe RutTut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar