torsdag 9 juli 2015

Ingen PPP

Perra (PPP, misäääär) kom hit och skulle hälsa på.Gick inte så bra, bilen skar och de blev "fast" i Sunne. I morgon åker han och Tess hem igen och jag kan inte åka uppåt pga av jobb. Aldrig nöe som är enkelt.När jag var hos LittleB så skulle vi träffas och ta en öl, men det spöregnade och var lika kallt som det var i dag så vi stannade inne hos LittleB i stället.
Men han skulle vara ledig om ett par veckor igen, så då får vi hoppas att det går bättre.

Var hos Utbult i dag som talade om att mina prover legat så bra sen jag började med Enbrelen så nu behöver jag inte till honom på ett år!!!Tjoho!!!Det innebär att jag heller inte behöver ränne på labb och lämna blodprover.Man kändes sej genast fri.Han tyckte dock att jag skulle hålla mig till halvtid om jag skulle jobba, i alla fall tills jag slutat skolan så att jag är lite rädd om mig.Men det är så jäddra roligt och jobba...

I höst så ska jag börja med  arbetsterapi igen.Vi ska fila lite på min finmotorik i händerna och stärka mina handleder lite grann.Måste hålla efter händerna, dom är viktiga.Så då får jag väl degträna, doppa händerna i paraffin och mingla med di andre som går där.

Har kikat lite på en utbildning som jag är sugen på.Men den är i Båstad, visserligen på distans men en vecka varje månad är det en obligatorisk teorivecka.Det innebär ca 80 mils resväg 40 gånger innan man är klar...Det är lite å bita i.
Fast jag har bara kollat lite snabbt, utbildningen kanske finns på närmare håll också.Tråkigt att man inte kan lita på tågtrafiken, då kunde man kanske åka fram och tillbaka och plugga dom timmarna.Men ibland känns det som tågen står mer still än går framåt tyvärr.

Var och hälsade på Jennifer på hennes jobb i går också :) Fick även kram och en pratstund med Anki.Det var trevlig.En av hennes katter är halt...Får hoppas att det inte är något allvarlig.När jag var där så ringde nån i från Hälsokompaniet och frågade hur det hade gått med min träning...
Jag vann tre veckors gratisträning i någon tävling i våras.Jag fick väl erkänna där och då att jag inte hunnit vart där en enda gång på tre veckor.Pinsamt, men det har fan varit fullt upp så jag har varken orkat eller haft tid. Men jag hade sådan tur så jag fick tre veckor till!
Får väl skärpa till mej och gå dit.

Det blev även en trevlig fikastund med en kär vän på Nordells i dag.Det var välbehövt.Jag har inte tagit mig tid att träffa honom så mycket nu på slutet, men sådant går ju faktiskt och ändra på.Handlar väl om att prioritera helt enkelt.Men ibland skulle man behöva klyva sig.På lördag hade det varit bra, då ska jag jobba och vill vara i Boda på 20-års kalas och i Sunne hos den lilla och hennes mormor samtidigt. Får väl se hur jag löser detta.Det är inte lördag än.

Nej, nu ska jag nog ta med mej Snidde upp till sängen och sova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar