onsdag 22 april 2015

Sommarväder!

Jag har äntligen fått det fasansfulla svenskaprovet gjort. Det var inte så illa som jag trodde, hoppas jag får godkänt i kursen iallafall. Det kan ju inte vara så mycket kvar nu.
Jag och Bapis drog till Karlstad förra veckan och såg på Turbonegro. Väldigt trevligt må jag säga förutom att jag tydligen snarkar så det låter som det värsta åskovädret. Stackars Jennifer hörde mig fast hon hade öronproppar.
Lånehandlingarna på torpet är klart, blev inte så blodigt som jag trodde med lagfart och pantbrev osv. Men visst kostar det en skvätt pengar.
Har varit i agneteberg och på innerstan och jobbat under helgen. Kul och återvända och se hur det är med dom, både brukare och personal.
Den här veckan är det prov i etik och människans livsvillkor, en kurs jag tyvärr inte tyckt varit så rolig....Har handlat mycket om sånt som gör en förbannad.Olika länders kulturer och traditioner är tyvärr svåra att förstå ibland.Men det finns säkert de som tycker våra traditioner också är väldigt märkliga.
I kväll bär det av mot Solberga igen. Väldigt bra arbetstid, 17-21. Mina fötter är helt galna nu igen, tog enbrelsprutan i går och hoppas att den ska trolla bort det onda och inflammerade. Men det ska nog till lite vila också, det är nog det svåraste.Får nog överväga att operera den vänstra foten då den högra börjat utveckla samma problematik.Kan ju vara bra och fixa en fot i taget.

Men när man gjort operationen så får man inte belasta foten på 6 veckor!Jag tror inte jag kan hoppa på kryckor i 6 veckor, då blir väl handleder och armbågar skrot i stället. Men Mattias har lovat att köra omkring lite på mej om jag beslutar mig för detta. Får bli i höst i såfall.Då är vikariatet slut och snön har inte hunnit komma.


    Taskig humor,jag vet!

    På tåget mot Karlstad











   Blev en fika med fina vänner i går❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar