måndag 21 april 2014

Min lilla katt

Påskhelgen har varit minst sagt varierande.Skärtorsdagen höll man på och frysa ihjäl när man skulle gå på torget och köpa godis.Och vart har torghandeln tagit vägen i Arvika?Fanns inte direkt många stånd och välja bland.Jennifer åkte tillbaka till Karlstad och jag grävde ner mej i soffan med en massa godis och en bra film.Långfredagen var vi hos morsan och åt mat,välldans gött!!Påskafton var jag och firade lite grann med Ähhvas mamma med familj,åkte sen vidare till svärmor och sen hem.
När jag och Mattias satt vid köksbordet och pratade kom Snidde in och gormade som alltid annars.Jag böjde mej fram och klappade honom och han välte omkull på golvet i en hög.Precis som vanligt.Men när jag sen fortsatte klappa honom så märkte jag att nåt inte stod rätt till…Tittade ordentligt på honom och såg att han såg ut att krampa.Käkarna var stenhårda och han låg konstigt på golvet och rörde sej inte.Sprang upp efter mobilen och kläder och ringde veterinär.
När jag kom ner så var han uppe och gick,men var väldigt svajig i bakbenen.Men allt eftersom jag pratade med veterinär så fick han ordning på bakvagnen och blev som vanligt igen.Herregud vilken pärs!
Vi kom iallafall fram till att katten inte skulle till veterinär,att han skulle hållas under uppsikt ett dygn.

Som tur är så har inte Snidde krampat något mer,eller vad han gjorde så jag hoppas att detta bara var nåt som hände en gång och förhoppningsvis aldrig mer.

   Påskmat i Sunne hos Birgitta❤️

   Min 4kmsrunda tog nästan 2 timmar 
    med sällskapet 

    Emelie och Espen❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar