onsdag 12 februari 2020

Karlstad

Nya jobbet är en redig utmaning må jag säga. Bara detta med att gå upp så tidigt! Jag är dock så stressad över det hela så jag vaknar alltid några minuter innan klockan ringer. Jag blir så förbannad av alarm.
Jag får faktiskt beröm för att mitt morgonhumör är bättre. I dag skrattade jag till och med. Inte så konstigt när den man bor med startar dagen med att slå upp sina ögon och sjunga under tiden han kommer ner i köket. Jag njuter av att det inte är så svart på morgonen nu. Snart kommer det vara ljust när man åker och snart är man förbannad för att det är ljust innan man ska gå upp så man vaknar. Man är nog aldrig nöjd.
Thord har sovit hos oss i natt och det är bland det ovanligaste som kan ske här. Mysigt! Han är så stor och go. Från skolan kom det mail i dag. Seminariet är godkänt, så även LIA-uppgiften som jag skrev. I bedömningen stod det utförligt. Den var ny. Det finns tre olika kriterier: icke godkänd, godkänd och utförligt och nyanserat. Jag fick utförligt. De efterfrågade även dokumenten från praktiken som vi skulle haft med på närträffen. Jag glömde dom och skrev att jag postat dem i dag. Jag ljuger som en häst travar. De ligger i min väska, i ett kuvert. Alltså, så gott som skickade...

I morgon bär det av till Karlstad. Det ska bli trevligt. Man behöver göra något roligt ihop. Veckorna går så himla fort och mycket tid går åt att se till att det rullar på. Sen åker man till jobbet och fortsätter att göra detsamma, ser till att det rullar på. Helt otroligt att de satte en så vilsen och disträ människa på den här posten. På ett sätt kan jag förstå. Jag tycker om problemlösning, snabba ryck, snabba beslut, människor och på något sätt tycker jag om den ständiga striden mot klockan.

Tänkte att jag behövde lite egentid och åkte till stallet och skulle rida. Då var det teori. Jag bara gick därifrån. Den timmen hade jag mer nytta av hemma än den teorilektionen. Hoppas vi kommer hem i tid från Karlstad i morgon så jag hinner med en lektion då. Nu dusch och i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar