fredag 21 februari 2020

Nytt jobb = minus två kg på vågen.

Äntligen fredag och ledigt under helgen. Helgen som bjuder på resa och startade med god mat efter jobbet. Roligt att man kan ge någon ett recept som man är sugen på så är det fixat när man kommer hem. Jobbet är roligt, ångestfyllt, väldigt stressande och går för det mesta i ett rasande tempo. Vågen säger minus två kg på de två veckorna jag jobbat med rekrytering. Hej å hå! Men inget katastrofalt har hänt under dessa två veckor, men man blir helt slut i huvudet av att ha så många saker i luften hela tiden. Och det tar aldrig slut.

I morgon bär det av till storstan, hotellövernattning och "Foxinabox". Inte en aning om vad det är, men man kan alltid prova allt en gång. Då vet man sen. Jag har hittat ett bra ställe att äta hamburgare på och lite "yrsliga" lär vi väl säkert bli också.

Fick så fin post från Försäkringskassan också. De hade betalat ut 10.000:- för lite i ersättning 2018 så det dimper in på kontot. Kul helg tänker jag. Ska även betala bort lite skit nu när möjligheten ges. Vi har haft kursavslut i LIA:n (lärande i arbete) och där lyckades jag klämma till med ett VG. Det VG som jag kände var ett av de viktigaste genom hela utbildningen. Så glad att jag orkade och klarade det! Kanske ska fira det i morgon?

I dag fyller Tobias år och jag har inte fått i väg en grattis än. Får nog se till att få det gjort. Stackars Jennifer som är hemma och är sjuk. Hon reste kanske på den förkylning som jag fick för ett par veckor sedan. Nu är det folk högt och lågt här. Får nog bli samling i soffan nu en stund innan det ska sovas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar