lördag 15 februari 2020

Bedömd Akuten Arvika

Nu har jag på riktigt fått i väg dokumenten till min lärare i Skövde. De har legat i ett kuvert osignerade var de också så jag var tvungen ner till akuten för att få tag på min handledare.
Hon hade fyllt i så jag var ner och hämtade. Läste bedömningen och vart överväldigad.
I går var det alla hjärtans dag och sannerligen fick jag en fin present. Hon hade skrivit följande:
"Hon har förståelse för arbetet på en akutmottagning, ser och förstår sjukdomstillstånd och visar en fördjupad kunskap i dessa. Är med och för diskussioner runt patienternas olika tillstånd. Frågar relevanta frågor i samband med de olika sjukdomstillstånden. Hon resonerar även klokt kring olika förlopp". Så det blev ett väl godkänt på den praktiken.

Jag blev så glad! För det var under 8 arbetspass som man skulle visa att allt man lärt sig teoretiskt också skulle sättas i praktik. Vilken dåre som helst kan ju lära sig en text och förstå den, men som sagt i den riktiga världen ska man även kunna omsätta allt i praktiken. Och det gjorde jag.
Fick även med mig att flera i arbetsgruppen verkligen kunde se mig som en framtida arbetskamrat. Bara att tacka och bocka. Jag är så tacksam att de tänker så och jag vill ju dit och arbeta. Men först får jag väl hålla på ett tag med denna rekryteringstjänsten.

Jag hade tydligen räddat upp detta huset ordentligt sa min chef. Det är stundtals kaos där. De ska ena minuten ha personal till 43 vårdplatser, sen kan det svänga och de behöver öppna upp till 50 platser. Det innebär att jag ska rodda i hop personal till de 7 vårdplatserna. Ett sådant beslut kommer i regel samma dag och efter 10. Då ska jag hitta all personal till de andra sju platserna och 4 måste vara på plats klockan 13.30. Ja blir inte jag mager efter ett tag på den här posten så vet jag inte.
Tur att jag har någon som ser till att jag äter ordentligt, vilar och sköter om mig💗

Det var en investering att åka till Karlstad i torsdags. Fick svar på en del frågor och vi fick även umgås i lugn och ro utan störande moment som tyvärr så ofta dyker upp. Resan hem måste jag säga var det roligaste jag varit med om på länge. Tack!!

Jag fick dessutom allt annat den här veckan kasta mig i väg till Karlstad redan på torsdagsmorgon då en vän ringde strax före 6 och var jättestressad. Maken skulle in på CSK för en operation och bilen startade inte. Taxi fanns det heller inte att tillgå. Bara att ta med det viktigaste och åka till stan och hämta dem och köra till Karlstad. Vi hann med 5 minuters marginal. På hemvägen fick jag sedan ringa jobbet och tala om att jag skulle bli se på grund av detta. Och i går fick jag börja arbeta in den tiden. Men vilken tur att det löste sig. Att han inte behövde ställa in en så viktig operation. Så i torsdags blev det två resor till Karlstad för vi kunde heller inte blåsa av våran. I går var jag tvungen att köra ett dubbelpass på jobbet.
Först rekrytera med en enorm arbetsbelastning sedan fick jag några timmar ledigt så jag kunde åka och rida och fullfölja det jag och Sebastian gjort upp när det var alla hjärtans dag. När vi gjort det så bar det av tillbaka till jobbet för usk-jobb. Men lördagen ser ut att bli en go dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar