måndag 24 februari 2020

Stockholm

Då har man varit i huvudstaden igen. Ozzy och Judas Priest ställde in den första konserten den 22/2 2019 pga av att Ozzy var sjuk. Nytt datum bestämdes. Det blev den 22/2 2020. Vi bokade hotell, betalade det, tåg och annat man bör se till för att ta sig i väg. Men så ställde de in igen! Nytt datum i december 2020. Vi åkte ändå eftersom vi planerat kattvakt, resa, fickpengar, hotell och tåg. Men nu sålde jag biljetterna till decemberspelningen för jag har inte så mycket tro på att Mr Osbourne kommer i då heller. Fast det är Judas Priest jag åkte för, så det blev man lite besviken över att inte få se.

Packade och tog bilen till stationen. Som vanligt när jag ska åka tåg så blev det strul. Tåget blev inställt och ingen vidare information gavs så vi gick till taxi så de fick köra oss till Karlstad då det började bli risk för att vi skulle missa anslutningen i Karlstad.

Vi höll på att blåsa bort när vi kom fram. "Det är svinkallt i Stockholm" sa svärmor. Hon hade väldigt rätt i det och att vi var för dåligt klädda. Vi stannade på hotellet ett tag. Jag såg på dressyr och han gjorde planer med vänner för kvällen. Gick till "Barells" och åt såååå goda hamburgare och drack lika gott. Höll på att dra mej i kull när notan skulle betalas, men det var väl investerade pengar. Tid i hop kan inte värderas i pengar. Gick inom någon irländsk pub och efter det till Debaser för festival. Vi missade bägge banden för att vi satt för länge och pratade på puben, men hann träffa Emma och lyssna på lite bra musik innan tant blev väldigt trött och ville hem till hotellet runt midnatt.

Frukosten var god, vi satt och tittade ut i Globen när vi åt. Sen gick vi och la oss igen och tittade på tv och slappade. Hemresan med tåget gick även den ganska osmidigt. Vi skulle åka buss från Karlstad, men vart var bussen?? Kaos rådde och vi hann även se en kille bli arresterad för misshandel inne på stationen. Men drygt en timme försent kom vi till Arvika. Pia gjorde middag så vi inte skulle behöva laga mat. Guld värt!

Den här veckan är det även rörigt på jobbet. Folk är sjuka och vill vara hemma med sina barn. Inte helt lätt att få tag på vikarier. Men skam den som ger sig. Här blir det ett badhusbesök och bio under veckan. Ska försöka hitta på något mer med min vän, får se vad det blir. Sportlovet ska fyllas med aktiviteter när man är ung.
Jag vet inte hur fan jag ska orka som är så gammal, men det är väl bara att hänga i tänker jag. Veckan går fort. Det smäller bara till så är det fredag, då är veckan slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar