torsdag 10 maj 2018

Utetur

Har varit ledig nu ett par dagar och lovade mig själv att åka ner till lillhuset och greja lite. Det var ingen där i går eftersom det var röd dag, så jag packade med mig lite saker och åkte ner. Frostade av frysen, hade hjärt/lungräddning på blommorna och tog rätt på en massa löv. Det gjorde jag inte i höstas, så nu blev det ett par kärror. Gräsklipparen startade, men i dag regnar det så den får stå ett par dagar till.
Mitt i lövkrattandet kom jag ju på att det var uteritt med hästarna på stallet...Ringde Kicki, fick en Jameson och ett välkommen. Slängde mig i väg och jag hann bara in genom dörren så mötte Kicki mig och berättade att jag inte skulle fundera på vart Ronja var. För hon och Lilleman var hos Maria över dagen.
Det var väldigt snällt att hon sa det, för hade jag inte sett henne i hagen så hade jag blivit orolig. Man ser på sekunden om det fattas en häst i hagen. Sist jag gjorde det så var det N jag inte såg. Och det var för att de hade åkt med honom till Karlstad för att han skulle få bli förevigtledig.

Jag blev faktiskt väldigt glad över att hon var hos Maria. De gillar varandra otroligt mycket, så jag antar att hon hade en av de bästa dagarna i sitt liv i går.

Uteritt på Jameson var roligt och engagerande. Han höll på som vanligt. Skulle inte gå framåt, eller bara springa. Han gick till och med bakåt en sväng innan vi kom i väg. Varje buske skulle tuggas på och han släpade sig i uppförsbackarna och skulle bestämt springa som en tok nedför. Alla lösningar som är enkla, är hans lösningar. Så jag fick jobba lite under turen. Fast jag tycker så mycket om honom så han får busa. Det var även väldigt roligt att få vara ute och rida. Jävligt mycket pollen dock..


I dag ska jag till Åmotsfors och träffa en områdeschef för nattpersonalen. Jag vill ha en dörr till öppen ifall det inte blir så mycket på sjukhuset i höst. Jag hoppas ju på det, men det är alltid bra att försäkra upp sig lite.

Och som vanligt gick klockan i räserfart!


Publikrekord vart det visst
BloggerImage


Snidde fick sig en ny kartong
BloggerImage



BloggerImage



Just nu ligger han i den och sover
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar