onsdag 9 maj 2018

Att fylla år..

Att fylla år har den här gången inneburit en himla massa mat och bra musik. Vi åkte till Pinchos i fredags och åt jag, Mattias, Jenny och David. Det var jättetrevligt. Men efter ett tag blev jag hemskt trött i huvudet och tvivlade på att jag skulle fixa en utekväll på Nöjjes. Väldigt märkligt detta med huvudet...Jag blir yr, och får som ett tryck i huvudet och skallen känns väldigt baktung. Vi åkte vidare på en lugn och trevlig förfest och sedan blev det som sagt nöjjes.
Där släppte allt i huvudet och det förvånade mig en del, då det var ett jävla väsen där inne. Tack Jenny och David för att ni valde att fira dagen med mig!

På lördagen åkte jag till Sunne och träffade den viktigaste människan. Hon som kom springandes och skrek Ähllissss!!!Kastade sig runt min hals och började tokgråta.. Så jag fick bära in henne på affären och sätta mig och trösta det lilla livet💓 Vi gick och åt och lekte en stund innan jag var tvungen att åka hem igen och träffa mamma, Roger och Mattias för ÄNNU mer mat på "The Oven"
Men sedan vart det sängläge framför tvn.

På söndagen var det dop för Noah i Kronan. Det var ett väldigt fint dop, och hon var så glad hela tiden. Alva fick hälla upp dopvattnet och Joel fick tända dopljuset. Han blev ju såklart rastlös där uppe där han stod så han grejade med mycket roligt under dopet. Han är så rolig. Vi åt sedan smörgåstårta och god kladdkaka med jordgubbar och grädde. En helg helt i min stil må jag säga.

Måndag kl 07.50 skulle vi åka tåg till Stockholm, men det var försenat en timme. Framme i Stockholm blev det en promenad till Texas Longhorn. Tobias ville ha hamburgare. Sen drog vi dit vi skulle bo och jag slängde mig på sängen en timme. På mitt rum bodde även en handfull silverfiskar som jag fick bära ut. Trevligt!
Vi hittade en uteservering som vi drack nåt glas vin på och sedan traskade vi upp till Globen.
Kl 21 klev Metallica på och spelade sedan i stort sett konstant i över 2 timmar.
Ljudet var inte så hemskt som jag trodde. Efter halva konserten blev jag så sliten så jag var tvungen att leta rätt på en stol på läktaren. Därifrån såg jag bättre och trummorna i "One" hamrade sig in i bröstkorgen. Härligt!
Fast jag tycker nog det gamla Metallica var bättre... Men som sagt det var en bra konsert och jag var glad att jag åkte.

När vi kom hem i går åkte jag hem en stund och sedan åkte jag och red på Molly. Trodde skallen skulle explodera.Kanske var det värmen? Jobbigt detta att man blir yr och mår så konstigt. Det är inte så lätt att rida, definitivt inte när vi ska rida på volterna och i galoppen.

I dag har jag varit och ridit för Maria. Det blev Laura. Hon var inte riktigt på samma bra humör som sist. Men det gick bra. Vi fick rida på en 10 metersvolt som en 8. Det var lite trixigt, men väldigt roligt!
Nu ska jag gå ut och lägga mig i solen, sen får jag nog lägga mig platt en dag eller två. Se om det är mitt tempo som gör att huvudet blir så märkligt.

LillFrutten
BloggerImage




BloggerImage




BloggerImage



Tågfrukost!
BloggerImage


Äntligen kom sol och värme!
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar