lördag 26 maj 2018

Blåslagen

Jag har nu fått svar från Båstad. Jag fick reservplats nr 1. Amanda nr 5. Det måste ju innebära att om en väljer att inte gå utbildningen finns det en plats till mig. Fast det var bra att jag fick en reservplats då jag inte är riktigt säker. Alltså jag vill gå utbildningen helt klart, men det är långt. Och långt innebär att det kommer kosta. Resa, logi och studielitteratur.. Men jag är inte antagen än, så jag kan släppa detta en stund till.

Jag har hunnit träffa Lundevall, Linda Ö, Malin och Carlsson och Carl. Så roligt! Äntligen fick vi till det. Carlsson har varit så jävla sjuk till och från så det var gött att se henne och att hon tog sig tid att komma hit. Vi var på sågudden. Där var även Walter, Niklas och Arve 💓

I måndags skulle vi rida ut i skogen tyckte Kicki. Det var folk inte så sugna på. Jag vägrade vara den negativa och tänkte att det blir ju jämt görtrevligt! Jag valde Jameson eftersom han är så trög och aldrig vill springa. Efter ett tag fick Alexia spel, men det hade Ann kontroll på. Sen gjorde Jameson ett bocksprång och sprang i väg i galopp. Den gången var det roligt. Dels att han kunde röra sig så fort och för att jag kände att jag hade koll. Jag fick sen sitta och bromsa honom mest hem tiden. Sen gjorde han ett ryck igen...Bockelibock i galopp och Ellis hamnade på sniskan...Tänkte att detta går vägen, då han stannade. Men precis när jag var på väg att glida av på ett fint sätt tog han ett steg framåt och körde ner huvudet i gräset..Då fastande jag med benet i sadelvalvet och kände hur benet sträcktes så jag trodde jag skulle svimma. I nästa ögonblick sa det "brak" på baksidan av låret och jag tog mej av. Kicki fick hämta Jameson, för jag var tvungen att lägga mig på marken. FaAn va ont det gjorde. Så jag har gått lindad ett par dagar och när Mia (sjukgymnasten) kollade sa hon att benet är svullet, det är en ordentlig sträckning och detta kommer ta 6-8 veckor innan det är läkt. Ingen ridning, ingen träning..

Fast just nu fixar jag knappt att ta mig fram, så det är inga problem att ta det lugnt. Ska cirkulationsträna och stretcha... Och som det ser ut där bak.Blått,svart och nu går det lite i gult.

Har varit nere och ÄNTLIGEN målat lite av vindskivorna på lillhuset!Yei!!Det är så skönt och vara där och greja. Andreas har varit här i det andra huset och satt in nya fönster på nedervåningen. Så klart blev två av dem fel, så de får vi vänta på i 9 veckor typ. Det ser inte så fint ut i vardagsrummet...


Hann även med lite morsdagsfirande och en tur till Sunne för att träffa hon jag älskar väldigt mycket.
Och Snidde kom in med en harunge i morse...Olika visar varelser sin kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar