onsdag 16 maj 2018

Båstad tur-retur

Nu är det gjort! Har haft funderingar runt en utbildning i Båstad ett par år. Nu gjorde jag slag i saken och sökte. Amanda sökte hon med, så vi åkte dit i måndags på intervju och antagningstester.
Det var faktiskt en redig resa dit ner, det ligger i Skåne. Men sällskapet var bra och det fanns mycket att titta på efter vägen. Vi bodde på ett Rasta, det var helt klart okej.

Nu ska man bara vänta på svar. Vi var 70 sökande till hälften så många platser, så det finns risk för att man får söka igen. Jag har sökt dit och till en annan utbildning i Skövde. Hoppas väl lite mer på Skövde då det ligger närmare, har lite långsammare studietakt och inte så många närträffar. Båstad är det närträff en gång i månaden..Jag måste alltså dit minst 10 ggr. Fast vill man något så ser man till att det är genomförbart.

Skolan var fin och låg nära mataffär och bussförbindelser. De hade även ett samarbete med ett av vandrarhemmen, så där kunde man bo för reducerat pris.

Kommer nu precis från stallet. Vi har bestämt att Molly ska bli min onsdagshäst. Det känns roligt att ha samma häst. Ska bli kul att lära känna henne.
Ronja har åkt hem till Maria på bete och annat gött. Härligt för henne att få ta semester lite tidigare än de andra. Den förmånen hade hon💖💖

Det är så otroligt fint väder,och jag måste gå och lägga mig och sova. Ska jobba i natt...
Men så är det ibland. Jag är åtminstone trött nu känner jag. Får fråga Snidde om han vill hänga med upp och sova ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar