tisdag 13 mars 2018

Hemma

Då var man hemma igen.Börjar sakta kvickna till,men är väldigt trött än.Detta med tidsomställning..
Vi hade det bra i New York.Hotellet hade dubbelbokad vårat rum,och jag har ju lärt mig att vara lite mer amerikansk när jag är där...Så jag var verkligen så besvärad över att detta hänt,att vi inte hade nåt rum när vi kom mitt i natten och ville sova.Fast det sög ju lite att vi blev skickade till ett rum som vi tydligt hörde att det var folk i.När vi sedan åkte ner till lobbyn igen så sa receptionisten att vi hört fel och att vi skulle till det rummet.Då knackade jag på och såklart öppnade en väldigt förvirrad kille...Så det var bara att åka ner igen och då vart vi på en gång uppgraderade till ett rum som de normalt brukar ge sina VIP-gäster.
Och det rummet var stooort och jättefint!Vi var på kattcafè och shoppingtur,åt bara massa skräp och gick längs med Broadway.Näst sista dagen var jag och såg en musikal.Den hade Robert De Niro redigerat. Givetvis handlade den om stadsdelen Bronx,maffia,gängkrig och olycklig kärlek.Den höll på i två timmar,men det kändes som en kvart..
Det var mindre roligt att sedan gå ut i snöstorm.Det gick knappt att gå för man höll på att blåsa bort,och sjöblöt blev man ju såklart.Länge sedan man frös så.
Jag och Sandra tog oss till en saluhall och köpte mat,gick till hotellet,och la oss under täcket och åt.Det gick inte att vara utomhus helt enkelt.Flygresan hem gick bra.Dagen innan var de flesta flyg inställda.Jag la till lite pengar och satt i premium.Så värt!Sköna breda stolar som man kunde fälla rätt långt bak.Somnade nästan direkt vi kommit upp i luften,men blev väckt av att det behövdes sjukvårdskunniga människor för någon hade blivit akut sjuk😢Så då var det färdigsovit...

Försökte ta mig tillbaka till verkligheten i går.Åkte och red.Är totalt skrot av träningsvärk i hela kroppen i dag.Jösses,det kändes på typ alla sätt att man inte ridit på tre veckor.
Var även på jobbet och sa upp mig.Så nu är man arbetslös...
Eller jag är timanställd på landstinget och ska vara på ortopeden i sommar,så lite har jag.Har funderat på detta så himla länge nu,så det var dags att bestämma mig.Det fick kosta en fast tjänst.Jag litar på att jag kommer kunna försörja mig på sjukhuset.BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar