torsdag 20 juli 2017

Ledig

Tänk att jag till slut fick en ledig dag. Det var inte lite gött!!Jag ringde Alva och hörde om hon ville umgås lite med tanten och det ville hon💓
Vi åkte till Karlstad och gick på matmässan på torget. Det var jättemycket gott där, men jag köpte någon pulledporkhistoria med strips och lökringar. Den räckte till båda två. Vi var helt förstörda när vi gick från mässan.
Sen drog vi till IKEA för jag behövde ramar och Alva skulle kolla på nya sängkläder till sin säng. Där blev det lite allt möjligt innan vi kom ut.. Hittade en tavelserie med foton på New York, men tyckte den var lite för dyr. Den kostade 900:- Lite väl mycket sådär 10 dgr före lön.

Vi gick vidare och strax innan kassan träffade vi Marry.Och då när vi ska skiljas åt så frågar hon om jag brukar kolla i "fyndhörnan". Ibland, sa jag. Kan tycka att det är svårt att hitta nåt när allt är i kartonger. Men jag drog med Alva dit. Och se på fan! Där stod tavlorna för halva priset i en halvt i ihjälslagen kartong! En tavla av 9 var lite kantstött, men det är ju bara lite rockigt. Så gissa om vi kånkade i väg på den!

Vi åkte sedan in till stan där Alva skulle köpa puder och möta upp Emma.Då träffade vi även Joel som fick en svart låda med en kakburk,festis och blomma. Han vill inte med, men jag kände att han borde ju också få nåt till sitt rum. Han blev glad. Han vill ha sina väggar kaklade med svart kakel i nya rummet. Han här inte helt ute och cyklar estetiskt. Det låter konstig, men det kan bli jävligt snyggt.

I kväll bär det av upp till sjukhuset för nattjobb på 76:an. Ska bli roligt.I morgon 16-22 med Carina.Då ska vi flytta ut en del av verksamheten till Klässbol. Annars blir det nog rörigt att försöka ta sig fram på vägen mellan Arvika och Klässbol.



BloggerImage





Som vi åt. Orkade ändå inte äta upp...
BloggerImage




Kul att göra "fynd" i bland
BloggerImage



Hittade någon artist från Ukraina som gjort dessa.
Väldigt roliga. En är hur positiv som helst, den andra
är inte på helt bra humör😂
BloggerImage





Ett tag var det mycket New York i sängen...
BloggerImage




Att sitta här i dörröppningen med min osynliga altan
är livslyx utan dess like!Altanen får vara osynlig ett år
till.Det ska bli varmt i farstun först, så man får mer
utrymme.
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar