tisdag 25 juli 2017

Entombed

Den här resan till Stockholm gick lite bättre. Jag höll mig iallafall på benen hela dygnet.
SJ körde ju enligt tradition med inställt tåg, vem vet varför? Skickade en liten buss till alldeles för många resenärer med en massa packning. Detta insåg busschaffisen och beställde ny buss.
Jag tänkte då inte vänta på den eftersom vi skulle vidare till Stockholm och inte var jag sugen på att åka buss med världens mest åksjuka make.
Så vi rände tillbaka till bilen och tog den till Karlstad. Där fick vi gå på ett tåg från 1:a världskriget som var så sunkigt så jag bytte kläder när vi kom fram. Någon elledning ramlade visst och la sig över spåret så vi blev försenade.
Hotellet vi bodde på var jättebra. Bara att checka in, beställa den största milkshaken till Mattias och cider till tanten.
Vi gick till Grönan med någon vätskekontroll efter vägen. Sen var jag som vanligt tvungen att äta allt möjligt och djupandas innan jag tillslut med skallrande ben gick och köpte ett åkhäfte.

Började med "Kvasten". Svinrolig, men stå i kö för 30 sekunder är tråkigare. Efter den blev det Vilda Musen, då skrattade jag som en säl. Det var länge sedan kan jag tala om! En liten andningspaus på 10 minuter fick det bli innan jag hoppade på "Jet Line" och skrattade lika mycket där.

Men sen var det vätskepaus igen.Klockan blev 20 och det var dags för Entombed.
L-G är ju helt makalös!Det är så brutalt, svart och hårt. Men han bara skrattar hela tiden. Kan vara så när man gör saker man älskar.
Konserten var alldeles för kort så klart. Men jag är glad att jag kunde åka. Jobbar ju typ jämt, så detta var så himla roligt!Äntligen få komma i väg ett dygn och ungås med denna man är gift med.

I dag ska jag nog bara ta det lugnt och se på tv innan det bär av mot jobbet igen. 16-22 står på schemat onsdag,torsdag och fredag. Sen en ledig lördag och 12-16 på jobbet,16.30-21.30 på avd 70.


Rent och fint. Alla strömuttag var endast
för rakapparater!Va fan, var det bara män
som stod och tittade ut och rakade sig när de
åkte tåg för 100 år sen?
BloggerImage


Fick fotmassage....
BloggerImage




Satt vid hamnkanten och njöt
BloggerImage




BloggerImage



BloggerImage



Rätt dåliga kort å jag säga...
BloggerImage




BloggerImage





BloggerImage




BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar