onsdag 7 juni 2017

Konsert!

En ska ha tur. Skulle lägga ytjordvärme till huset. Slippa ved och få det lite bekvämt. Kostar en skvätt pengar, men det är det värt. Denna stackars killen som kom med maskinen ringde upp ganska fort och informerade om att det var alldeles för mycket sten i åkern. Det sket sig rätt gött med ytjordvärme med andra ord.
Jag la mig på rygg med bena i vädret, ty man är väl införstådd med att det nu kommer ryka 50.000.- till. Men jag ska aldrig mer ta i en vedpinne så jag får ta av sparade pengar ( hejdå safari) och helt enkelt låta dem borra i stället. En får tänka positivt. Gör jag 50.000:- extra turer på jobbet så är denna bergvärmekostnaden borta sen, hahahaha!!!! Jag kommer inte tänka på detta om ett år iaf. So let´s move on!


Vi var i Karlstad på konsert. Det var väldigt trevligt.Äntligen få träffa vänner man ej sett på ett tag,lyssna på bra musik och äta på Max innan hemfärd.GÖTT!
Jag är mer än nöjd med kvällen. Den hade varit komplett om min sköna Jennifer hade varit med, men ibland går det inte.

Nya jobbet går bra. Mycket nytt, många nya vägar, människor, arbetskompisar och djur. I går låg jag med en katt på en gräsmatta och solade en stund. Brukaren hade inte kommit hem , så vi fick en spontan vilostund på en kvart. Hon jag jobbade med skrattade gött när jag vinkade till alla hästar, kor, hundar ock katter💙

Man kör ca 10 mil när man är ut åt Klässbol och jobbar. Men jag tror att jag har lite koll på vart de bor nu. Och lär slå ihjäl mig i vinter...Men där är vi inte än.På torsdag ska jag jobba själv...Jisses!De i gruppen är väldigt snälla och förstående. De hittar inte själva än och har långt ifrån koll på allt säger de. Phu!!Det gör att man slutar stressa upp sig.Jag bör dock ha med mig mer att äta. Vi har inte en minuts paus på kvällarna.6 timmar utan mat klarar jag inte så bra.

Jädrar va klockan gick...Ska på massage kl 12. Sedan är det avslutningsmöte med min vän...
Det är så tråkigt, och jag är ledsen över detta. Men ändå glad och tacksam. Vi har fått 4 år i hop och nu ska hon stå på egna ben och det kommer gå så bra!Hon är en av de vackraste, smartaste och snällaste människor jag träffat. Det har varit ett privilegium att fått jobba med den familjen💛 BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar