tisdag 20 juni 2017

Kalas för farmor

Veckan och helgen har rullat på i ett snabbt tempo. Jag hoppade in en a-tur på kirurgen och inser att jag borde nog gått med någon på en sådan innan jag började jobba. Jag hade en klippa med mig som heter Isabelle, men det blir stridigt för henne att hålla reda på allt hon ska göra och en vikarie. Fast jag gjorde så gott jag kunde. Fick in en massa nytt i huvudet och är ändå glad att jag fick jobba där. Försöker få in så mycket jag kan i skallen,men det är fan mycket.
Och där är de allvarligt sjuka så det går inte att stå och dagdrömma lite och fundera, utan man får agera direkt. Det kan man i hemvården, då kan man "freestyla" lite, man har tid att ringa en sköterska och rådfråga om man är osäker osv. Men jag tänker inte ge mig. Kommer fortsätta tills jag känner mig trygg.
Tro mig att jag vart lycklig när jag kom till stallet och fick knata ut och hämta min vän Ronja och rida i en timme. Först var jag så arg och besviken efter jobbet så jag skulle minsann inte ens åka och rida, (ställer knappt krav på mig själv att prestera....) men Ann gav mig en muntlig lavett och ett återuppvaknande till verkligheten så jag åkte dit.

Och halleluja vad glad jag var för det. Fredagen började i full fart upp till labb för att lämna prover. Skulle lämnas förra veckan, så självklart var jag där på fredagen. Fick svar i går och nu är värdena som de ska, och ingen intolerans mot gluten.Yei!!!! Ska dock i väg igen och lämna mer prover eftersom blodtrycket är lågt. Kanske ska börja medicinera mot detta. Vi får se.

Lördagen var jag in extra på jobbet mellan 7-13 och åkte sen till Helen och firade henne i Forshaga.
Söndagen var det farmors dag. Hon hade valt att fira hos pappa, så dit åkte jag. Väldigt trevligt att fira henne med övriga som hade möjlighet att komma. Mycket god mat och tårta blev det såklart. Sen åkte jag ner till mitt lilla hus och körde gräsklippare och lyssnade på musik.Det har växt som f-n där nere så Mattias får åka ner och dra ett varv med röjsågen. Det ser för övrig ut som jag vet inte vad. Men bara de grävt igen och gräset kommit tillbaka så blir det fint igen.

I går var jag hos Jennifer och mös. Hon har också ett avgrundsdike hemma hos sig. Där ska det bytas rör. Var där i flera timmar, så är det när man trivs.Sen fick jag rabarbersaft som hon gjort själv.Underbart gött!!


Utsikten på arbetstid är att bra fin ibland.
BloggerImage




Farmor och Birgitta (som gjorde god mat och tårta,tack!)
BloggerImage


Min vallgrav. Snart är den borta
BloggerImage



Och även åkern blir det väl ordning på till slut. Fast det var
roligt att gå på det där grå. Och sen var det vackert på nåt
sätt
BloggerImage


Pappa och Sune
BloggerImage




Ett av de bästa ställena i trädgården.Den borde man utveckla
på något sätt. Men först får det andra bli färdigt.
BloggerImage



Gun-Britt och faster Randi. Alla bilder blev på olika ställen.
Shit happens.
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar