fredag 9 juni 2017

Jennifer: "Alltså dina dagar Ähllis!"

Hon tycker jag har en massa inplanerat jämt. Att jag grejar med mycket saker på kort tid. Jag tycker hon har helt rätt. Snart är det dags för en "göra ingenting dag".
I går pallrade jag mig upp tidigt för att åka till stallet och rida. Underbart!Ronja var sjöblöt. Ryktade henne ordentligt så hon blev blank och fin och kammade igenom lugg,svans och man.

Nu kommer att Maria bli bra nöjd, tänkte jag. Gick och hämtade sadel och träns, kom tillbaka till boxen och där stod en annan häst...Eller?! Denna hade iallafall rullat säkert både ett och två varv i boxen. Spån överallt. Bara att ställa ner sakerna och och gå och hämta borstarna igen...

Och hennes svans....Ja, inte hann jag få någon ordning på henne innan ridlektionen.
Efter ridningen var det dags att åka hem till Jennifer och T-man. Där blev jag bjuden på räkbakelse och underbar rabarbersaft. 13.20 var det dags för blodtryckskontroll och blodprover. Fick ligga i ett rum helt tyst i 10 minuter...För att trycket skulle bli rätt. 100/55. Bägge gångerna, så det är lågt än.
I väg till labb och fick lite grejer med hem och blev av med några droppar blod. Järnprover kunde jag inte lämna. Måste va där innan 10...Snaaaaark!

Hem, duscha och i väg till Karlstad för att köpa present till Hanna som tog ssk-examen i går.
Till Halla (Forshaga) på kalas och sedan runt 20 bar det av hem till pöjjkera och sääääängen.
Pratade med en liten tjej som tyckte jag skulle komma inom Sunne på hemvägen, hon älskar mig tusen och har gjort ett hjärta till mig. Hon tycker även att jag inte ska åka till jobbet nu utan komma till henne i stället. Kan inte mer än hålla med väldigt mycket på den. Jag älskar dej tusen miljoner, triljoner!!!!!!!Och du äger mitt hjärta.
Men nu är det väl som dags att åka i väg till jobbet. Inte en aning om vart jag ska i dag.Eller till vem.Vet bara att jag ska jobba till 16, sen kommer Sandra och Denise för lite planering inför resan 2018. Ska bli roligt och höra vart de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar