torsdag 28 april 2016

Full fart framåt,och bakåt.

Full fart framåt och försöka hinna så mycket som möjlig kan ibland bli överväldigande.Även fast man har roligt,så blir man trött.Till slut säger kropp och själ ifrån.Eller som jag tror,min vän "visar" sig tydligt och sorgen är ett faktum.Man blir som en blixt från en klar himmel, tydligt och smärtsamt påmind om att innuti mig finns massor av bra,roliga,tråkiga,underbara och ibland ganska oväsentliga saker som vill ut.Som kan glädja henne,henne jag inte sett på över 1000 dagar,henne vars röst jag inte heller hört på över 1000 dagar...Hon som alltid luktade gott,skrattade så tårarna rann,petade med långa fingrar på det mesta och förmodligen var försenad till sin egen födsel.Saknaden kan inte beskrivas med ord.Inte sorgen heller.
Tur jag har fler jag älskar som kan lyfta upp mig när jag ramlar platt.Tack Jennifer❤️ Öt vilket höll du än kommer välta genom ditt liv,så kommer jag föralltid vara där inna å stö öpp däh!

Men nu vidare till lite otroligt små problem,men som ändå är värda att gnällas över.Jag tycker verkligen inte om matte.Jag tycker heller inte om att tvingas lägga en massa tid på något som jag inte kommer använda igen.Eller okej,jag kanske kommer ha någon användning för det.Kan jag inte bara svälja att jag måste få detta gjort?Våren lever ett helt eget och galet liv,vilket resulterar i värk,stelhet och överjävlig trötthet.Jag önskar sol och värme!Jag trodde jag skulle frysa ihjäl på hästen i dag när vi var ute.
Sen red vi in i manegen och travade då blev det varmt och gött.Och i dag fick de unga prova och galoppera.Jag skulle dra
i väg först.Jag skrek "NÄJJJ!!!" rakt ut.Det struntade Maria i,hon röt att jag skulle skänkla hästen...Jag gjordet!!!
Bap,bajs i böxxera och jädrar va dä går unna,tänkte jag.Fast nog är det roligt,fast jag är rädd,fast jag älskar det!Att göra något man är rädd för är bra.
På jobbet går det unna,jämt så en ligger när en tar kurvorna mellan brukarna.Men man har välsignats med underbara arbetskamrater som på ett eller annat sätt gör en glad igen.Gött att man blev fast där.
Vi har också hunnit med en supertrevlig tjejmiddag hos Lundevall❤️Den var värd mer än guld❤️



   Lomeda
   
    Ännu en årsdag har passerat.Men 
    ändå vill hjärnan inte riktigt förstå..

    

   Åter till de små saker man blir arg på.
   Behövde tanka och räkna med hjälp
    av socker. 22:-!!! För dret!Fyfan!Men 
   nu fattar jag detta med ekvationer och
   parenteser.Kan va värt 22:-

  Jorå,av det sniiiipna schemat man 
   har för att hinna med så väljer man en
    dag när läraren är på en helt annan 
    skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar