torsdag 7 april 2016

Snart matteprov...

Jag sitter som ett frågetecken och försöker förstå hur minus plus minus kan bli just plus, parenteser, och när minus och plus blir plus...Ja,jävlar! Och i ett rasande tempo ska vi nu krångla på och räkna ut förändringsfaktorer och annat som jag verkligen måste använda huvudet för att förstå.
Jag blir lätt distraherad och börjar tänka på annat om lösningen tar mer än ett par minuter....

Räknar även en del i huvudet, det funkar ju med de tal som inte är så svåra, men man bör väl lära sig alla jä--a regler så man kan räkna även när det blir lite krångligare..Ja, fixar jag detta, då ska jag va glad. Det är ju liksom prov nästa fredag...Hoppsan!

Sitter nu och väntar på sotaren. Det har inte varit sotat här sedan 2012, kan vara dags nu då..Jag hade tur, jag ringde om detta i går och de kunde komma i dag. Sen ska jag hem till Christ och Lina och träffa lilla Dante en stund innan det bär av mot Arvika Ridklubb. Jag ska nog inte rida i dag, har så jäddra ont i magen..Måste upp till sjukhuset och hämta mina sprutor också.De glömde jag i kylen på medicin när jag var där och jobbade. Och rensa papper måste jag göra med..Räkningar, betyg och anställningsbevis. Får göra ett försök att ha någon jäddra ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar