fredag 22 januari 2016

Karlstad!

En ledig dag på 4 veckor...Vad ska man göra då?? Jo då ska man till ortopeden och hämta inlägg till skorna, sedan vänta tre timmar på att få göra ultraljud på hjärtat. Jaja, en får väl vara glad att man slapp åka två gånger till Karlstad.
Jag tog med mig datorn så att jag kunde starta upp med examensarbetet. Hur det gick vet jag inte, vet inte ens om jag fått i väg rätt fil till Helena.
Men hon hör säkert av sig om något blivit galet.
Det är riktigt roligt och sitta i cafeterian. Man hör folk prata om de mest märkliga saker över allt.
Bredvid mig på ena sidan sitter en kvinna och beskriver för en bekant i mobilen hur hon kräkts i flera månader och nu gjort en gastroskopi. Hon beskriver sina uppkastningar i både färg och konsistens. På andra sidan sitter ett par och ska äta. De är inte så roade av vad hon högt och tydligt beskriver.
I mitten sitter jag med kass humor och skrattar inombords och lyssnar på At The Gates under tiden :)

I kväll ska jag vara barnvakt. Åt två blondisar i Dottervik. Ska bli så himla mysigt! Den lilla fick välja barnvakt, hon valde mig!Fan vilken tur jag har :) Antar att det blir "åka av" i afta.

Danne och Sara är på väg hit nu, de stannar över helgen. Fast de har ett precis lika späckat schema som jag själv så vi får väl se hur vi ska sy i hop detta. Tur att de sover hemma. Då lär man höra dem snarka i morgon bitti när jag ska till sjukhuset i alla fall. Vi ska göra en helg på praktiken, lika bra och få den gjord. Fast jag älskar ju att jobba på helgen så det är inte så hemskt för mig.
Jag la schema på jobbet för mars. Mesta timmarna kommer göras på helgen, inte många som vill jobba då. Jag trivs med det. Då är jag ledig på veckorna och kommer då åt alla jäddra instanser som tex sjukgymnastik, läkarbesök och arbetsterapi.


    Skriva,skriva,skriva...

   Hanna❤️

    Pöjjkeras lillasyster Alicia❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar