måndag 11 maj 2015

Kontakt med den andra sidan?

Har funderat på det länge, att gå till ett medium för en privatsittning. Så i dag när jag av en slump läste att Pehr Trollsveden skulle ha privatsittningar i Edane så gjorde jag slag i saken och bokade en tid. Hade inte en aning om vad som skulle hända eller vad jag kunde förvänta mig.
Han var inte i tid, han hade åkt vilse. Men så till slut dök han upp.

Vi gick in i ett rum och han började prata.Ungefär som en kulspruta, jävlar vad fort han pratade.Han sa att jag hade många andar runt mig som ville komma till tals.Den första var en man på pappas sida som rökte, nåt så djävulskt.Den andra var en kvinna.Tyvärr ingen trevlig sådan, även hon på pappas sida.Hon var sträng, en riktig ragata.Hon levde på 1850-talet ungefär.Hon visade honom en sjö, han förstod inte varför, men hon visade en sjö och att hon som liten mjölkade kor.
Hon bodde i ett rött hus och återigen visade hon sjön.Hennes död var naturlig, inga konstigheter.Pratade med pappa, han sa att min farmors mamma rodde över en sjö för att få farmor till skolan. Hon hade inte varit så trevlig.
Sen kom en kvinna mellan 70-80 år ungefär, från min mammas sida. Hon var full av energi, var ofta med mig, tyckte om att baka och laga mat.Han kände sig lite dement när han pratade om henne. Hon sa att jag skulle fortsätta studera och inte ge mig än. Om tre till fyra år skulle jag ha ett annat jobb.Hon berättade att min mamma skulle leva längre än jag trodde och att hon försökt vara rättvis mot sina barnbarn.Hon hade inte mycket att ge, men hon ville ge lika mycket till alla barnbarn.Det var noga för henne att vara rättvis.Han kände att kvinnan var glad och skrattade mycket, men hon sa nåt om karlar som han inte uppfattade.Om hon tyckte om karlar eller om hon var arg på dom. Hon tyckte att jag skulle träna mer, äta bättre och när hon pratade så fick han ont i händerna.Undrar om det var mormor.Alltid raggsockor och 50:- i julklapp och födelsedagspresent och gikt... Ja, vem vet.

Han såg att jag hade en relation med en man som hade pågått i mellan 15-20 år och att han såg oss tillsammans iallafall minst 3 år till. Vi hade väldigt skilda intressen och skulle försöka hitta på mer tillsammans.Han såg att mannen i mitt liv brann något enormt för sina intressen och att han inte var ett dugg intresserad av mina och att jag var likadan.

Sen frågade han vem jag letade efter, jag sa bara att det var en vän.

Han sa då att det var en kvinna på ingång. Hon var mellan 25-35 år, ett fint utseende, inget som stack ut som tex en stor näsa eller haka. Hon var noga med sin hy, hon strök sig i ansiktet.Hon visade honom sina ögonbryn, att det var noga med dom. Han sa att hon plockade sina ögonbryn, noga. Och att hon sedan målade på dom. Sen frågade han om jag kände igen henne. Då började det bli lite jobbigt, men jag svarade ja.Han berättade att detta var en kvinna som gillade att klä sig lite raffigt, gärna lite mer annorlunda än andra, hon hade en egen stil och piffade ofta upp sig.
Han berättade vidare att hon inte varit död mer än i max 5 år, han sa att han kände hur ögonen spärrades upp och att blodet forsade inom honom strax innan dödsögonblicket.Han kände skräck och vart jätterädd.
Han berättade sen att hon grät och sa att hon inte ville dö, att hon verkligen inte ville dö!Han tyckte det var jättejobbigt för han kände hur hon mådde.Hon hade det bra där hon var, men hon ville verkligen inte dö.
 Han frågade om hon lämnat efter sig någonting, för han såg ett barn.Hon hade svårt att släppa jordelivet, hon bad honom tala om för mig att hon ville att jag skulle finnas där för hennes barn. Att hon redan sagt det, men att hon ville att jag skulle få höra det igen.
Han framförde även att hon ville att jag skulle acceptera vad som hänt, att det då var lättare för mig att känna att hon var med mig.Och höra vad hon säger.För hon var med mig och pratade med mig ofta.Jag skulle fortsätta prata med henne, för hon hör mig.
Jag skulle strunta i att folk tittade när jag pratade rätt ut i luften, hon tyckte om att höra mig.

Sen blev han tårögd och sa att hon sett mig som sin syster, att vi var tvillingsjälar och att hon älskade mej."Du har varit som min syster, jag har alltid sett dej som min syster" Han sa att han kunde nästan ta på den enorma kraft oss i mellan och att han kände min kärlek till henne.
Han sa även fler saker, men dom väljer jag att behålla för mig själv.Det var saker som jag och Ähhva sagt till varandra och jag fattar för mitt liv inte hur han visste det!Även annat som hänt i mitt liv som ingen vet.Jag kan inte sätta ord på hur jag upplevde detta, men märkligt var det.
Som detta med hennes ögonbryn, det var det hon visade först. Och som jag skrattat åt att hon kunnat gått ut hur som helst, men inte utan att "ta på sig ögonbryna"

Sen om det var mormor som var med i dag så kändes det skönt.Jag har funderat på henne mycket och ibland har det känts som hon varit med. Lilla "Karucka Karlsson" som ALLTID sa hejhej, skrattade och busade. Om jag gör om detta så ska jag nog spela in samtalet eller ha med papper och penna för det blir så intensivt så man kan inte hålla isär allt och komma i håg alla som dykt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar