lördag 24 maj 2014

Helg

Tiden går fort tycker jag,händer mycket på kort tid.Både roliga och tråkiga saker.Bland dom roliga var när jag var på KK-salongen och färgade håret.Erika som färgade hade samma otroligt kassa humor som mej.Dammade i avfärgning/blekning i halva håret så jag inte såg klok ut,klappade mej på axeln och sa att jag var klar och kunde gå:)Vi slet med håret i 3,5 timme och jag skrattade gött flera gånger,det är så fränt när man träffar nån som är så grymt ironisk som en själv.Och håret blev såklart jääääämt görbra!
Jag fick godkänt på mina två inlämningsuppgifter med vackra ord som "utförligt och nyanserat" och "utförligt" och det innebär vg och mvg i betygsättning.Det är inte helt enkelt,men väldigt roligt!Jag bara fastnar i både bok och skrivande när jag sätter i gång.3-4 timmar känns som 5 minuter.Hoppas det håller i sej.Min energi och driftighet riktas på rätt saker.Var på City i dag med samma gäng som alltid håller hus där på lördagar:)Simon och hans band tog sej såklart till Sandgrundsudden och final i "Svensktoppen nästa" med sin låt,tyvärr är tävlingen när en annan är på SwedenRock.BigB kläcker ur sej nytt  material till Maryland och dom ska spela på Olssons Brygga den 28/6.Samma dag som LittleB gifter sej,så det krockar det också....
Gårdagen spenderades med ❤️Bapis❤️ i solen på Nordells,bilfan är inlämnad för reklamationsarbete eftersom dom inte fick nån ordning på den förra gången..Dom log inte en sekund när jag sa orden :"Gör om,jag tänker inte betala,hej då".Och Mattias körde 4-hjuling till jobbet så jag kunde bo i Furtan och ta mej in till jobb och studier i stan.Men denna jäddra 4-hjulingen gick ju sönder först så han fick åka tillbaka med den till Torsby,och där gjorde dom nåt galet när dom fixade den så nåt annat gick sönder....Lite nya arbetsuppgifter är nog på gång,men detta uppdrag kommer kräva mer av mej psykiskt än fysiskt.Kommer jag orka?Kommer jag tillföra något?Och är jag rätt människa för uppdraget?Vi får se.Skolan är prioritering 1,inkräktar det där får vi avbryta.Veckans kap vart nog en spegel som jag ville köpa på Mio.Kostade endast 1199:-,MEN det var 70% rabatt på den så den köpte jag banne mäjj!
Var och hälsade på lilla mamma på sjukhuset som tyvärr bröt benet.Men det ser ut att gå bra.Envisare kärring får man leta efter,så hon är nog på benen snart.Nej,men annars gör jag väl inte så mycket...
    
    Snart är det dags!Pearl Jam❤️



    Vips så hade man varit förlovad i 15 år
    så det fick bli lite romantik ala Ellis...
    Pizza,sallad och cola på Amigo❤️

    Först går basisten och dör,sen får 
    trummisen sparken.Kort därefter 
    även gitarristen...Gött med en redig 
    utrensning,eller är detta början på 
    slutet för Slipknot?
   
    En del av sällskapet på City.

   Och min älskade katt har inte fått nåt 
   mer krampanfall.Och det är jag glad
   för.Ödlestammen i Furtan är dock snart
   utrotade för dom tar han nästan död 
   på.Måste ju såklart in med dom först 
   och visa.Sen har han ihjäl dom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar