måndag 2 september 2019

Släktkalas

Helgen har varit hektiskt, veckan med för del delen.
Upp tidigt för gemensam frukost, katten är galen och håller låda så man inte får sova en hel natt, jobb, ridning, folk som mår bra och folk som definitivt mår mindre bra runt en.

I fredags åkte vi tåget till Eskilstuna för att hämta bilen. Som tur var så hade jag han som pillar på allt med mej. Han körde i gång färddatorn och fick information om att det var dåligt med ström i bilen. Det var himla bra för då var det bara för säljaren att rulla in bilen på verkstaden, mäta spänningen i batteriet och kom därefter ut och sa att det var bara att vi åkte till Volvo så skulle vi få ett nytt batteri.
Så där sparade man ett par tusen minst och slapp bli förbannad i vinter när det ska skjutsas och dieselvärmaren inte hade orkat värma bilen. Den går fantastiskt skönt, rätt pigg och med en del utrustning man inte varit van tidigare. Jag satt så skönt så jag trodde nästan att jag skulle somna på hemvägen. Min gamla kärra är lagad och kommer snart vara i trafik igen! Roligt! Bättre än att den blev skrot.

I Eskilstuna åkte vi direkt till farmor på fika. Där var pappa, Birgitta, faster Randi och hennes man Sune. Hej å hå här är en del av släkten! Sedan hem och i säng. Upp tidigt igen och i väg till Skillingmark på dop. Ännu en hel del släkt :)

I går regnade det ganska mycket. Upptäckte när jag skulle köra till jobbet att det läckte in vatten i bilen. Kul! Framrutan var lös på en del ställen. Men i dag har jag varit på Helmia och fått hjälp. En kille provkörde bilen och konstaterade som jag att den är "bullrig". Vi körde upp den på lyften och kollade. Askassa däck sitter det runt om och rutan var som sagt lös på sina ställen. Ringde försäljaren och pratade med honom om detta.
resultatet blev 4 nya däck samt en ny ruta i morgon klockan 11. Fördelen med att köpa på firma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar