måndag 9 september 2019

Terminstart

Jag och Johanna har varit i Skövde på närträff. Det var två väldigt intensiva dagar med föreläsningar, seminarium och grupparbeten. Det vart även trevliga luncher med de andra i klassen. Kul att ses igen. Ambulanspersonal med lärare var på plats och informerade om ambulanssjukvårdarutbildningen och lite runt de arbetar.
 Vi fick även information om kinetiken som uppstår vid en bilolycka. Trevligt. På Ähhvas födelsedag pratar vi länge runt trafikolyckor och skador som uppstår på kroppen. Det är man alldeles för insatt i.

De kom från akuten i Skövde och pratade runt hur de arbetar där och Helen hade föreläsning om pre-postop. Den var jätteintressant och man fick med en del till nästa uppgift.

På fredagen var vi och sa hej då till en liten kille vi inte ens hann säg hej till. Det gjorde så fruktansvärt ont, men de hade gjort det hela väldigt vackert. Och smärtan är inte min att bära. Stötta var min uppgift den här dagen.
I dag är det sista arbetskvällen för den här veckan om jag har tur. Har försökt byta bort söndagkväll så jag kan hänga med hem till fröken Klara på kalas. Jag ska in på en planeringsdag när jag är ledig så jag hoppas kunna byta mot den. Det är inget annat än möten, utbildningar och kurser känns det som.

En fördel med att gå till jobbet i dag är att vi ska få smörgåstårta som tack för att vi kämpat oss igenom den här sommaren med överbeläggningar och annat strul som slitit ont på personalen. Men innan ska jag förbereda frukost åt oss, fixa kaffe och njuta av det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar