fredag 13 september 2019

Fredag den 13:e

Helgen kom fort. Skolan är i gång och i går körde jag på med uppgiften om pankreatit som jag har. Tänkte att det skulle gå fort. Det gjorde det, men sen kom jag på att den här uppgiften ska någon i klassen opponera på och då vill man ju såklart ordna lite mer ordentligt.
Sen ville sambon också gå igenom den och hinta med lite tips och råd. Han tog sej nog en hel timme för att lotsa mig i referenser , meningsuppbyggnader och annat som jag tycker är så otroligt "onödigt" men vi är tvungna. Jag vill se problemet, få en diagnos, strukturera upp en omvårdnadsplan och sen gå vidare...
Det kan jag hålla på med på jobbet för där är det viktigt och väsentligt, men nu på utbildningen är det viktigt att skriva bra, dela in i vackra proportionella stycken med relevant information och en avslutande referens. Fy fn vad tråkigt.

Jobbet har jag för övrigt varit ledig från i flera dagar och kommer vara hemma tills nästa fredag. Underbart att få vara hemma och träffa dom man bor i hop med. Det har hunnits med tre (!) ridlektioner den här veckan. Det är bra för konditionen och detta fina fluff som ligger över magen. Byta ut flutffet mot muskler i stället.

I dag var vi och hämtade en skylift för att försöka oss på att måla klart det här huset.Den här gången hade jag chefen i bil så det gick i de 30km/h som är lagligt. Men jag fick musik spelad för mig och godis stoppat i munnen så jag hade det bra. Vi körde på nu i kväll ett par timmar men det kyler på snabbt så nu är vi inne och grejar i stället. Köpte en plåtlist som nu sätts på plats under dörren. Var även tvungen att köpa ett lock till ett rör som dagvattnet håller låda i så det inte ramlar ner massa löv, barr och annat. Endast 500:- riksdaler. Sen skyliften som kostar 2000:-.. Tur att man har ett jobb och att man ibland får hoppa in extra.

Undrar vad man ska hitta på i kväll? In till stan och köpa någon mat kanske? Krypa ner i soffan och knö? Ta ett vinglas och en öl? Ja vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar