onsdag 28 augusti 2019

Få saker gjort

Nu rullar det på lite åt rätt håll. Jesper har varit här och hämtat lite ved i skjulet. Eller lite, det var 8 kubik så han lär inte frysa på ett tag. Så nu kommer man få in annat där i stället som grillen, leksaker, studsmattan, utemöblerna och alla trädgårdsredskap.

Vi har varit på ett vackert bröllop nere på Sågudden och även en trevlig bröllopsfest på Sjövinden. Anna på Gossip la ner 3 (!!) timmar på mitt hår fast hon kanske inte riktigt hade tid så det skulle vara i ordning till bröllopet. Världens bästa Anna det!
Bara att gratulera Vicky och Tomas till äktenskapet. De var vackra alla 6. Jag är glad att vi fick närvara. Vackert och intimt är väl hur jag skulle vilja beskriva det.

Bio har det blivit, igen, jag har fått hästar att rida på som varken tappat skor eller drabbats av annat. Kvar på ryggen har jag också suttit. En sväng till Lillerud blev det. Såg djur i alla möjliga åldrar, och andra aktiviteter och uppvisningar. Det är en väldigt fin skola, förstår att många väljer att söka dit. Vädret var perfekt för en sådan dag.

Margot har skjutsats för gipsbyte och det är positivt, det innebär att benet svällt av och läker. Vi som sitter i Arvika Ridklubbs styrelse har haft möte och bestämt lite runt nästa års stora hopptävling i april och bilen jag väntat på i flera, flera veckor är tydligen skrot. Tack gode gud att man valde att ev köpa via en firma. Hade jag köpt privat och kanske 15.000.- billigare hade det kostat 50.000:- att laga den nu. Motorn behöver bytas och det kan ingen normal människa kosta på. Stackars Helmia som står med den bilen nu.

Hannahs bil som jag lånat under tiden har jag hunnit lämnat in på service så hon får hem den servad, städad och tvättad nästa helg när vi ska dit.

På fredag var det planerat att man skulle på dejt, men det fick vi ändra på.
Hittade en annan bil som jag nu ska köpa. Den är i Eskilstuna. Roadtrip!! Men det kommer bli bra. Vi ska och hälsa på farmor och sen får vi se om det hinns med något mer innan vi tar bilen och åker hem. Hade varit skönt att stanna över natten men nej vi ska på dop i Skillingmark på lördag.
Bröllop, dop och begravning på tre veckor.

I kväll ska det ridas, i morgon bär det i väg till familjen Olsson/Persson, fredag hämta bil, lördag dop, söndag jobb, måndag usk-möte, tisdag ridlektion, onsdag och torsdag närträff, fredag begravning och lördag stalljour. PHU!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar