söndag 11 augusti 2019

Start på höstterminen!

Nu är det dags att börja plugga kirurgi. De öppnar läroplattformen till veckan. Slut på den extra fritiden man haft. Fast den har varit så himla bra! Jag har jobbat extra, ett av passen var 14,5 timmar. Kom hem halv fem på morgonen. Det var nog i längsta laget, men det kommer hjälpa vid bilköpet. Har tillbringat en hel del tid med min andra pojkvän som bor borta i Agneteberg. Vi har lekt och ätit om vartannat. Tur att ridningen är i gång och även träningen för annars hade jag nog fått köpt nya kläder, för så som jag skottat i mig den här sommaren...

Har även hunnit med bio, Rottneros park, glasscafé i Lysvik, Ingestrand, Karlstad och en massa mer. En bra sommar helt enkelt, fast man har jobbat. Bilen är såld och en ny är på väg i slutet på augusti och tack vare enorm hjälp så är så gott som hela huset målat. En halv vägg kvar, men det får vi ta när bilen är hemma.
Jag har haft en enorm tur eftersom jag fått låna Hannahs bil sen min gick sönder. Så tacksam för det. Om jag inte fått gjort det så hade vi inte kunnat åkt på utflykter, jag hade inte tagit mig till jobbet och heller inte till stallet.

Jag var och red tre gånger nu den första veckan på terminen. Hade lite träningsvärk efter första lektionen men det gav sig när jag fortsatte dagen efter. Har nu hunnit med Jameson, Baron och Alexia.
Alexia gjorde illa sig i ett ben i våras och har därför stått hela sommaren. Ingen ville rida henne först eftersom de kan vara rätt pigga och uttråkade när de stått länge. Jag fick ta henne. Men det gick så bra så. Riktigt trevlig dam. Jag har inte ridit henne eftersom jag ligger precis på gränsen för att bli lite för tung med mina 65kg, men en lektion hit eller dit skulle gå bra.

Nu stalljour!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar