onsdag 14 augusti 2019

Inte så mycket flyt i går

Sålde bilen och skulle sätta i pengar. Banken tar inte emot, en del stället kan man inte betala med kontanter på, där man fick sätta in pengar tog de en avgift och man fick heller inte sätta in så mycket man behövde. Skickade efter skor som var lite små. Skulle hämta ut paketet och fick då till svar att de inte kunde hämta för än 10.30. Åkte och skulle tanka Hannahs bil. Tryckte på kassaknappen men ingen bensin kom. Väntade, tröttnade och gick in och frågade. Enda pumpen man inte kunde tanka och betala i kassan trots att det fanns en knapp där det stod kassa på. Fick köra runt och ta en ny pump.

Tänkte att vi kanske skulle passa på att äta lunch, de borde börja servera runt 11. Gick till Statt, nope 11.30. Då gick vi till Socialförvaltningen för att lämna lite dokument och kvitton som vi sparat under sommaren när jag jobbat. Nehej, handläggaren var på semester en vecka till. Tog en sakta promenad tillbaka till Statt, väntade en stund och fick sedan äntligen mat. Pocherad torsk skulle det vara.
Bägge var rörande överens om att fisken var rätt torr och stenhård. Skitsamma, vi hade mysigt och var glada över att få lite tid i hop.
Åkte och handlade och efter det gick jag upp och la mig och skulle vila en timme innan ridningen. Mina ben har värkt något fruktansvärt på nätterna nu så det har varit svårt att sova ordentligt.
Ingen vila för att min mobil ringde och så kom ett gäng meddelanden på det. Fast det var bra, för det var Försäkringskassan och sen blev det en fikadejt bestämd på fredag.

Åkte till stallet och skulle rida. Vi började i skogen och jag fick  i går rida Ginger. Upp och ner för backarna och sedan in i lilla ridhuset. Vi skulle komma fram i trav och rida lätt och jag kände direkt att något var "fel" med hästens gång. Det var det. Han hade tappat skon på höger framhov. Så då fick jag till mig att det inte blev någon ridning för mig, och eftersom vi varit i skogen innan så fanns det ingen tid kvar att göra i ordning en ny häst så jag fick träna förhållningar i skritt och pyttelite trav och en och annan ryggning. Så kan det gå.

Tur att någon styrde upp mat och resten av kvällen så den blev bra. Fick benen ordentligt masserade och de gjorde så att jag kunde sova ända tills klockan var 5 i morse, då vakande Thord och ville ha mat och bli utsläppt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar