torsdag 11 januari 2018

Hemma

Då var vi hemma igen. Oerhört lyxigt att landa i Karlstad och ha 40 minuter hem. Grabbarna vart glada, har väckt oss hela natten på olika sätt.
Vi har haft det bra på resan. Resan dit och hem gick i ett ganska tyst flygplan, maten var ätbar och en bra bok hade jag på resan dit.
Hotellet vi bodde på heter Caserio och låg centralt i Playa del Ingles. Rummet var stort, svenska kanaler på tv, bekväm (!!) säng och utsikt över poolområdet.

Vi hade köpt till halvpension. Frukosten var bra, kvällsmaten inte så bra..Eller den kunde varit bättre om de inte lät allt som bör stå kallt stod varmt och det varma kallt... Sushi, röror, annan fisk och div annat kunde stå i 20-25 graders värme i någon timme. Och jag som nyss varit rätt dålig var ju livrädd för det mesta som blev serverat. Höll mig till sådant som jag visste att man kunde äta.
Men poolområdet och all service på hotellet var fantastisk! De fixade fram en ordentlig frukost kl 04.00 innan vi skulle åka till flyget. Det var guld värt för mig som inte ens orkar med mig själv utan kaffe på morgonen.

Detta skulle ju vara semester så därför la vi bort mobilerna och när den var med så hade jag inte ringsignalen på. Men när jag kollade den en dag så såg jag att det var ett missat samtal från någon som aldrig ringer när jag är utomlands. Förstod då att det hänt något allvarligt och så var det ju.
Även om man försökte att se realistiskt på det som hänt så var det jobbigt ändå. Att vara så långt hemifrån och inte kunna göra något. Fast och andra sidan så hade jag varken kunnat förhindra eller gjort något åt det hela.

Vi var inte i väg på något speciellt under veckan. Prioriterade vila och att umgås.Vädret var perfekt, en dag som det var mulet. Och såklart har jag sett och pratat med en massa katter...

I dag har jag tvättat och pratat med mina katter. Ringt försäkringsbolaget för att förvissa mig om att jag har rätt skydd nu när vi ska i väg till USA om drygt en månad. Det hade jag. Fort kan saker hända och då vill man kunna få hjälp.
Men nu tror jag ju inget annat än att allt ska gå bra.
Sen har det gått i skatt. Jag sålde ju min lägenhet förra året och gjorde en vinst på den, så då ska jag betala in skatt på den vinsten. Lika bra att göra det direkt nu när det är nytt år. Då behöver man inte tänka mer på det sen.

Ska åka till stan om någon timme och lämna lite taxfree som jag köpt med till folk. Jag köper så lite, så då kan man lika gärna köpa med till andra. Sen ska jag ut och hälsa på morsan och efter det får det bli en ridlektion eller två. Får se vad jag orkar i dag. Ska bli gött och låta kroppen jobba lite...Den har ju mest varit still sista veckan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar