måndag 6 februari 2017

I går vårkänslor, i dag -7

Jag hade väldiga vårkänslor i går. Vaknar i dag och det är ju för fan svinkallt. Ska i väg på matte först, sen hem och äta och duscha för att sen åka till jobbet. Har jobbat i helgen och det var dessvärre en del akuta tillbud. Fick jobba över mer än en timme, men det är så när det uppstår saker man inte planerat. När jag slutade så tog jag bilen till Charlottenberg och hämtade ut mediciner. Det var så himla gött, bara vara ensam och lyssna på bra musik. Gulliga Majlis och Ewa öste beröm över mig innan jag gick hem 💜Skönt att veta att man gör ett bra jobb när det blir hektiska dagar. Fast nog blir jag rädd när människan från SOS ifrågasätter min bedömning och om det verkligen behövs en ambulans...
Fast då blev jag i ärlighetens namn så förbannad så jag fick ont i huvudet. Men jag förklarade exakta symptom och vad jag grundade det hela på. Då kom de på 5 minuter. Visst jag förstår att det säkert är folk som är ute och åker i gula bilen även fast de inte behöver, och att detta skapar problem. Men vad händer om någon utan utbildning behöver ambulans och inte kan vara lika tydlig?

På lördag ska vi till Linda och äta mat💏 och umgås. Ska bli så roligt att äntligen kunna följa med! Och jag hoppas så många som möjligt kommer. Denna lille Carl lär få fullt upp hela kvällen. Man bara längtar efter honom en hel massa när han dyker upp i instagramflödet.

Och ännu mer roligt är att Halloween ska köra en "Pumpkin united" turné med flera sångare och bandmedlemmar sen 20 år tillbaka!!! Och turnén landar i Sverige! I Partille av alla jäddra ställen. Jag ska åka dit med Martin, men mer folk från Arvika ska dit. Jag skulle ju ta det lite lugnt nu med musiken eftersom jag bytte kök i lägenheten. Men det sket sig... Som det ser ut nu så blir det Mayhem i mars, Ghost och Kvelertak i april, Mgla innan SwedenRock i juni och Halloween i december. Försökte få tag på Guns biljetter men det hann vi inte. Metallica är väl på ingång också och allt är inte släppt till årets festivaler. PHU!
Bara att jobba på.


I går var jag och red. Eller red, jag skrittade omkring på Jamesons rygg. Det var hoppning. Det skrämmer mig lite. Har inte koll på allt.Styra, avstånd, släppa på tyglarna, stå, sätta mig, tyglar, styra...Nope! Inte där än.Och fort går det med. Hoppade en gång med Jameson. Kände att jag inte hade driv, var som att hoppa med en cementklump mellan benen, han vill inte vara så snabb och lätt. Och det måste jag få honom att vilja. Jag gav helt enkelt upp. Sedan när en av flickorna ramlade av två gånger så kändes beslutet ännu mer rätt. Har ju hoppat förut, på Wille,Lomeda,Ronja,Wizja och Ginger. Då gick det bättre, för de vill över hindret i en jävla fart. Och då behöver man bara tänka en tanke "höll i räjj!!!". Dags att göra sig i ordning och åka på mattelektion.

Bordmord....
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar