torsdag 10 november 2016

I bland älskar jag mig för min impulsivitet.

Jag såg Europe när de gjorde sin turné med "Final countdownskivan". Jag och LittleB såg dem i ishallen i Skellefteå. Jag hade innan sett spelningen på tv, spelat in den på video och memorerat varje låt i setlisten, samt ljus och deras "koreografi". Så den kvällen var jag förberedd! Hahaha!!!

När de sen skulle ha ett 30-års jubileum på skivan, så fanns ju bara ett alternativ. Och det var att jag skulle till Stockholm och se dem. hade inte så bråttom och köpa biljett, så jag blev utan. Gick och gnisslade över detta ett tag, sen bara bokade jag tågbiljett, boende och packade väskan och drog till Stockholm i tisdags.

Va fan, det står säkert någon och säljer biljetter utanför, tänkte jag. Så är det ju jämt. Finns inte en spelning jag varit på utan att ha sett dessa försäljare. Förstod ju att det skulle bli dyrt, men att ångra sig kan vara dyrare....

På tåget satte jag mig och räknade matte.Men hann inte så mycket innan de bad om sjukvårdsutbildad personal till bistron. Jaha, det var bara att lägga ner böckerna och knata i väg.Inte så mycket att fundera på när det gällde människan som plötsligt insjuknat, hon behövde ambulans.
De hämtade henne i Hallsberg och jag hoppas med hela mitt hjärta att det ordnade sig med allt.

När jag kom fram träffade jag Emma och hennes dotter Eir. En magisk liten tjej som jag blev helt kär i vid första ögonkastet. En klok liten tjej som är sprängfylld med energi och beslutsamhet. Nu är hon 9 månader och sitter upp själv, äter lite allt möjligt, pratar på sitt egna lilla språk, vill stå och gå, och är så otroligt vacker. Träffade henne för första gången när jag och LittleB var på Iron Maiden.
Antar att hon helt enkelt är lik sin mamma <3
Vi käkade och sen åkte jag till Skanstull och sov som en stock i två timmar. Men sen var det dags att ta tag i biljettjagandet. Började på ett texmexhak med en cider och Facebook. Ingen av de som annonserat om biljett svarade. Gick vidare till nästa ställe, ny cider, nytt försök och då fick jag napp! En kille från Uppsala hade en till salu. Han skickade den som sms och jag swischade pengar, och han ville inte ha mer än han betalat själv :) Yei!!!!! Jag skickade med en "ölpeng" som tack för att han var så jäddra schyst.

Tog spårvagnen ut till Cirkus och gissa vilka som sätter sig brevid om inte Tone Norum och hennes mamma!!FaAn! Och jag började väl gapskratta i vanlig ordning och började prata med dem. Hon bor i Norrköping nu med två barn, en 15-åring och en 11-åring. Ser ut som hon gjorde 87 typ och var lika pepp som mig att se Europe. Berättade att de höll på med ny skiva och antagligen skulle bredda den turné som de höll på med nu.Hon tyckte det var friskt satsat att slänga sig på ett tåg 40 mil utan biljett. Hon höll inte på så mycket med musik, utan trivdes med att vara mamma och greja med det.
När vi kom fram till Cirkus så var hon väldigt noga med att jag skulle gå direkt och kolla så att min biljett var giltig, så hon kunde slappna av. Skön väl :) Jag gick och gjorde det, och det var inget fel på den, så det var bara att gå till baren för vätskekontroll.

Spelningen var bra. Lite trist att de var tvungna att köra igenom hela sista skivan..Hade hellre velat haft låtar från de andra äldre skivorna. Men sen när det vita micstativet dök upp så blev det åka av. Man vet inte om man ska skratta, gråta, hoppa, lägga sig på golvet eller springa omkring av lycka. Vilken nostalgitripp!!Och bra som fan var det! Sen hade de två stora skärmar där det snurrade en massa roliga bilder från 80-90 talet på dem och framför allt på deras fans.Då blev man påmind om hur stora de faktiskt var en gång.Och hur roliga de sett ut och att man sett likadan ut själv!

En helt otroligt bra dygn blev det i Stockholm. Och hem kom jag med tåget, såg att det körde i hop sig för de som valt att åka hem senare.Somande som en stock med Snidde när klockan var runt 19 och vaknade 9 i dag. En blir att trött av dessa resor.




Denna underbara matte...Hur mycket väger pappret?
Gahhhh!!!!Hur ska jag veta det???Men efter att ha brutit ned
uppgiften så att till och med Snidde kan räkna ut det, så
gick det vägen!Undrar om man kan skriva bla,bla,bla på
nationella.....
BloggerImage




Lilla Magi.
BloggerImage




Som klappar händerna och käkar melon :)
BloggerImage



"We are satans people" En trevlig man som inte hade nåt
emot att tjata med en värmlänning och ta en bild. Han
skrattade en del, värmländska är hemskt roligt.Kan jag
hålla med om!
BloggerImage



Glad att jag åkte.
BloggerImage



BloggerImage



BloggerImage




Stockholm lamslogs av lite snö.Som dyker upp ungefär
samma tid på året och kräver samma insats för att få bort.
Det värsta är att de som kör bil, verkar inte förstå att snö
är halkigt...De lättar inte på gasen här inte.
BloggerImage



Min bränsletank, katt, tv, säng <3
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar