torsdag 22 februari 2018

Orlando

Vi är framme på första stoppet på den här resan.Flygningen gick bra,men jag var väldigt uttråkad och hade hutlöst ont i knäna...Det är smärtsamt att sitta still.Första hotellet var bra.Sedan flyttade vi till ett  Hiltonhotell med gångavstånd till Universal.
Där har vi varit i två dagar.Väldigt roligt,men också utmattande.Man är säkert sliten efter resan och tidsomställningen också.Man bör också ha bra tålamod,då man ibland får köa i upp till en timme för att åka en karusell.Finns "fastpass" att köpa,men det kostar 60 dollar extra,utöver de 150 man betalar i inträde...Man skulle varit rik.
Men åkattraktionerna vi åkt har varit så himla roliga!Harry Potters har vi åkt flera gånger.Nu fick vi även se det nya de har byggt och åkte tåget mellan de två världarna.
Man äter mest hela tiden och dricker alldeles för mycket onödigt.
Det är lite trixigare att köra bil här.De har så jäddra brått!Och jag verkar ha tappat lite när det gäller att köra bil i den massiva trafik som är här.Men jag kanske behöver lite mer tid att komma in i det.I morgon är sista dagen här.På fredag äter vi frukost och åker ner till Miami.
Jag tror vi ska till Wallmart i morgon.Det är också lite av en upplevelse😂 Och säkert någon outlet.Har inte köpt något,mest köpt mat som vanligt...Jag märker redan att jag blivit lite "fluffig" som min vän Lundevall uttrycker det.
I går skulle vi med hissen upp till rummet.Tre pers och jäddra massa väskor.Dörren åkte igen och jag körde då in foten och skulle försöka få upp dörrarna.Inte det smartaste jag kunde komma på kanske.Då kom det en amerikan och hjälpte mig att få upp hissdörrarna och sa på den bredaste texasdialekt "Oh,there you are,stucked with your foot going up the elevator" "Yall have a good night folks" och så var han borta.Jag var övertrött,såg hur jag åkte med foten fast i hissdörrarna,upp och ner....Vips hade vi nästan pinkat på oss för att vi skrattade så mycket. BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar