torsdag 8 februari 2018

Karlstad

Sitter och väntar på att dra till Karlstad.Ska till sjukhuset på en mammografiundersökning.Inte det roligaste,men jag är glad ändå att få göra den.Har jag tur så slipper jag tömma cystor den här gången.Jag är duktig på att samla på mig vätska i kroppen...

Nu har Amanda slutat på jobbet,även Thomas.Lena har börjat på Vågen och jag har hört något om att en till ska sluta och börja på Garvaren.Några är fortfarande sjukskrivna och jag är en av dem.
Nu är det en månad kvar tills jag ska tillbaka och börja jobba.Hoppas det går bra.Eller det tror jag,men detta vet man ju inte för än man varit där.Funderar på att gå på Apt nästa vecka.Vore kul att träffa dem man jobbar med och sen höra hur läget är på jobbet.

Jag var på City med Sebastian i lördags.Det var roligt.Man hinner inte träffa kompisar så ofta,och han har dåligt med tid då han sliter med sina studier.Men nu ör han halvvägs😃
Efter ett tag kom Stigge,Anders,Roger,Simon och Emil.Då blev det som vanligt väldigt mycket prat om musik.Perfekt!

I måndags var jag och red,fy va kallt det var när man kom...Jag kom tidigt så jag kunde titta på Hanna.Den här gången kom det inte så många elever,så Christina tog ut Alexia och longerade henne.Då fick de prova på att skritta,trava och galoppera utan att hålla i tyglarna.
Jag fick sen rida Jameson och han var otroligt nog pigg,jag bromsa honom flera gånger.Det var skitkul!
Dagen efter fick jag rida Time.Det var inte lika samma...Men man lär sig nåt på varje häst.
I går hämtade jag Jameson.Då var han sig likt,hur lat som helst och jag fick slita så jag blev svett för att få fram honom.
Jag känner mig väldigt trygg med honom så jag slängde av mig stigbyglarna och tränade på sits i både trav och galopp.Var inte beredd på att man skulle bli så trött i benen.

Jag är glad att jag gjorde det.Nu är det ingen mer ridning för än på måndag.Jag har stalljour på söndag...Då vet jag iaf vad jag ska lägga energin på den dagen.Hoppas det inte är så himla kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar