fredag 21 augusti 2015

Börja om...Igen

Fick en tid hos Utbult för kortisoninjektion i min högra handled. Var så nervös så jag skakade när jag satt i väntrummet. Kände ångesten kom krypande....Jag gillar inte sjukhus, inte heller det som han skulle göra och ville helst av allt bara springa därifrån.
Men ibland funkar inte det.Handleden är inte bra, ju längre den är inflammerad desto större blir skadorna.

Utbult tittade igenom alla leder och föreslog en spruta i pekfingret också. Jag sa nej på den, vågade inte pga av att jag hört hur smärtsamt det är.Han informerade mig även om att min kropp nu inte tar till sig medicinen jag tar nu och att vi förmodligen får prova den sjunde sorten i höst. Han har ingen förklaring på varför min kropp gör så.Men att vi måste få stopp på de inflammationer som nu blossar upp lite här och där.Så då var man tillbaka på ruta ett igen.Den nya heter Roactemra.Hoppas inte det blir biverkningar.Den ges ibland i hop med cellgifter, dom vill jag inte ha igen.Fy va dåligt jag mådde när jag åt det förra gången...


Han satte sprutan, sa sedan att jag inte kommer hamna i himmelen när jag dör som jag svär.Men det gjorde inte lite ont.Sen fråga han om det gick bra och jag har ju aldrig något annat svar än ja...
Då gick han ut, jag med. Men jag fick minsann gå och rycka upp en dörr där det finns sängar, be om ursäkt till den stackars farbrorn som satt där på en stol, och lägga mej där inne.

Fick nog ett redigt blodtrycksfall, då är det bättre att frivilligt lägga sig ner innan kroppen lägger sig ner.Då slipper man slå sig, ligga på ett lortigt sjukhusgolv och få hjälp att komma upp.Brukar reagera så när jag utsätts för svår smärta.Efter en 10 minuter kunde jag sätta mig upp, tacka farbrorn för att jag fick låna en av sängarna och gå.Pinsamt, men man styr inte över sådant.

Inte lite tråkigt och må så här. Man blir så otroligt trött också, sover alldeles för mycket.Mattias har varit snäll och skjutsat omkring mig lite överallt när handen var obrukbar.Fia hjälpte mig  med bästa smärthanteringen efter sprutan. <3 Jag har tur.Humöret blir inte det bästa när man har ont och är rastlös.Men nu tror jag det är på bättringsvägen i handleden. Den är stum men inte så smärtsam mer än när jag rör för mycket på den.Fungrerade ganska bra och jobba på Akkva nu i två dagar. Men jag lägger mig inte tillgänglig för så mycket jobb.Utbult skulle sjukskriva mej, men det är jag inte intresserad av.Bättre och jobba pyttelite och vara försiktig.

Är halvvägs genom hälsopedagogiken nu, funderar på att köra på under helgen och få resten gjort.Det är så gött och få insändningsuppgifterna gjorda.Man vet att det kommer fler, och kör det i hop sej med mina händer igen så är det skönt och ligga lite före.

    Detta är säkert otroligt nyttigt...Men 
    det var gött iaf!





   Sparade lite milkshake till pöjjkera ❤️

   På Akkva kom en trevlig herre och 
    hälsade på.

    Äter lakrits??Konstig katt.

    Sällskap är gött när en är dålig ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar