söndag 21 april 2019

Påsk

Det har än så länge varit en väldigt bra påskhelg. Skärtorsdagen jobbade jag, långfredagen gick det i en massa aktiviteter som fixa påskris, plantera om alla plantor som vi satte för ett tag sedan, mat, få fart på den åkbara gräsklipparen som dog efter en minut för att någon jäddra mus bitit hål på bränsleslangen. Ägg blev målade, nyponhäcken vid sovrumsfönstret blev klippt lite här och där, solstolarna blev använda efter tvätt,  torkvindan fick ett uppfriskande klipp, men den ska på tippen så då kan man lika gärna vara lite kreativ innan den ska i väg.

Det sista som blev gjort var en promenad runt Furtan, för det var så fint väder och nu har jag ju en fot som går att gå med.
Påskafton blev jag hämtad, var in på systemet och köpte en vinflaska och sedan bar det i väg till Holmedal. Lisa hoppade rakt in i bilen när vi kom fram. Hon är så rolig den hunden. Rolf hade tänt grillen så vi fick väldigt gott kött. Efter det blev det matkoma i en av deras solsängar. Det är så gött där så hade jag inte haft Thord så skulle jag ha stannat tills i dag på den verandan.

Roger ringde i går och funderade på om vi skulle åka till pappa och säga Glad Påsk och ta en kaffekopp så det är vad som händer i dag. Så det bär av till Nybble sen. Sista lediga dagen den här påsken, i morgon ska jag i väg och "smurfa" på kvällen. Men det är bra. Storhelgstillägg är aldrig fel. För utgifter kommer...Golvet ska slipas och saker ska köpas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar