onsdag 24 april 2019

Jennifer

I går gick det över stock och sten här ute i Furtan som vanligt. Saker ska vara klara tills på lördag men allt går nog i inte i lås. Man springer på lite annat efter vägen. Har gått ett varv nere i skogen och där hittade jag en rulle med rostig taggtråd. Undrar vem som är dum nog att lämna den där??Efter många om och men och ett och annat för faAN så fick jag i den i skottkärran och ska köra den på tippen. Hit kom en tvättmaskin och tumlare vilket jag blev väldigt glad över eftersom jag sålde min för någon vecka sedan. Har inte varit några problem med tvätt eftersom den blev tvättad i stan, men det är ändå gött och ha maskin i huset.
Fick rabarber av Marika som jag planterade. Eller jag grävde ner dom heter det. Det var rötter både uppåt och nedåt så jag vet inte hur det kommer gå. Sedan kom det middagssällskap och då fick man dra ett varv på gården, duka ute och äta. Sen var planen att åka och rida och träffa Jennifer.

På Fallängsvägen stannade jag längre än jag tänkt. Det blev ingen ridning för det var så gött att vi kunde sitta där i deras uterum och bara prata. Så den lektionen får jag rida igen vid ett annat tillfälle. Katterna var helt knäppa, sprang som tokar och var även och gick på fönstret som är i vardagsrummet. Det såg roligt ut, så platta tassar! Så gött när man får till tid med en vän. Tack Bapis💖

Jag åkte därifrån till Östra Esplanaden och hämtade en klädställning hos Lundevall. Tanken är att ha upp den på loftet så att man kan hänga lite kläder där. Kommer bli trångt där uppe, men mysigt! Det är jag helt övertygad om. Sedan om det blir 30 grader varmt i sommar då kan man ju fråga sig det igen...Jag har ju en luftvärmepump man får väl dra på den så svalnar det väl av. Det blev iaf kallt i vardagsrummet och köket förra året.
Lundevall bor nu i gamla Esplanadskolan. Väldigt fin och luftig lägenhet. Jag åt plättar med sylt och grädde och hon pratade. Som det ska vara tycker jag. Härlig människa. Hon har förlorat viktiga människor i sitt liv och fixar ändå att rodda med både utbildning och fixa ett nytt jobb. Heja dej Jenny! 2019 blev ditt år!

I kväll är det jobb, innan dess borde jag hinna få upp saker jag kan bära själv på loftet. Jag ska duscha och vattna trädgårdsmästarens planterade saker. Lyxar till det i dag och flexar in kl 14.
14.30 är det en föreläsning om psykisk ohälsa. Kommer bli intressant då man har det runt sig. Kanske lär man sig hur man bemöter och hanterar? Hoppas det. Nu dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar