torsdag 7 november 2019

Ledig från jobbet, mer att göra

Jag var så nöjd över att vara ledig från jobbet ett par dagar. I dag känns det skönt att "bara" gå till jobbet. I går var en ledig dag. Märkligt uttryck. Det började med att alla fick gå upp tidigt och skickas åt alla håll. Jag fick trycka in Thord i kattburen och åka med honom till veterinären.
Där hade jag ungefär 20 frågor angående denna katten och hans skötsel.
Veterinären tyckte att han var en väldigt fin, välmående och välskött Maine Coon. Han hade ett lugnt och trevligt sätt, men var inte rädd för att tala om hur han vill ha det. Han är inte mager som jag oroat mig för. Han är slank och fint musklad. Det kommer gynna honom genom livet om vi orkar hålla honom så för alla vet vi ju vad fett gör med en kropp och dess organ. Han kommer bli stor och då bör man vara rädd om lederna.

Hon tyckte han skulle vara ute så mycket han ville även om det är flera minusgrader på nätterna. Att han har ett hus innebär att han har det snäppet bättre och då har en möjlighet att skydda sig från väder och vind. Hon var säker på att om han vill in på natten, så kommer han se till att vi vaknar. Oroade jag mig så skulle jag tänka på alla stallkatter som bor mer eller mindre utomhus året runt. Så släpp och gå vidare.

Var på kondis och köpte tårta, insåg att jag kommer inte hinna baka. Hem med den och Lord Thord, plockade bort från morgonrusningen, duschade och sen var det dags att åka igen. Mot Sahlins och däckbyte. Det gick så smidigt men blev kostsamt. Nästan 8000:- för det. Men nu har jag däck och fälgar ett par år. De hade inte plats på däckhotellet så jag fick åka till Bilbolaget i stället. Sen handla, upp till jobbet och lämna ett kort till Kari och där vart jag sittandes med kaffe och pepparkaka en stund.

Vidare hem för middagsförberedelser och sedan kom klanen hem. Fixade mat och firandet, lämnade ungdomarna för ytterligare en stadstur och ärenden som inte hunnits med under dagen. Hem och hjälpa till med pluggandet inför ett prov som min vän har i dag. Vi läste om MS och epilepsi. Sen såg vi några informationsvideos om tillstånden och letade upp intervjuer med de som har sjukdomarna. Kan vara bra att både läsa, skriva, bli förhörd och se. Hoppas provet går bra i dag.

Klockan nio satt vi här och gapade som fågelholkar. Lika bra att hoppa i säng för man visste att det skulle bli tidigt den här morgonen också. Fast i dag kunde man krypa i säng när de åkt. Underbart.
Nu ska jag duscha, fixa matlåda och åka till jobbet. Vädret är fantastiskt fint! I allafall om man sitter inne i värmen och tittar ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar